آرشیو یکشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۷
حوادث
۱۹

متهمان قصدداشتند تعدادی از اشیای قلابی را به جای عتیقه بفروشند

دستگیری عتیقه فروشان در شمال تهران

یک زن و مرد که قصد داشتند عتیقه های شش هزار ساله را بفروشند، پیش از هر اقدامی از سوی کار آگاهان پلیس امنیت تهران دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس تهران بزرگ در این باره گفت: چند روز پیش گزارش مردمی در دستور کار کارآگاهان اداره پلیس امنیت قرار گرفت مبنی براین که افرادی در زمینه خرید و فروش اشیای عتیقه فعالیت دارند. ماموران برای دستگیری قاچاقچیان میراث فرهنگی وارد عمل شدند تا این که مخفیگاه آنها را در خانه ای واقع در شمال تهران شناسایی کردند.

حسین ساجدی نیا افزود: ماموران با ورود به خانه مورد نظر، یک زن و یک مرد را دستگیر و در بازرسی از محل 1889 شیء عتیقه کشف کردند. متهمان پس از انتقال به اداره پلیس امنیت در بازجویی به خرید و فروش اشیای عتیقه اعتراف کردند.

وی یادآور شد: اقلام مکشوفه برای مشخص شدن قدمت تاریخی در اختیار کارشناسان اداره میراث فرهنگی قرار گرفت که آنها نظر دادند، برخی اقلام اصل بوده و مربوط به دوره های هزاره اول و دوم هخامنشی، ساسانی، اشکانی، ایلخانی و تعدادی نیز متعلق به 6000 سال پیش بوده است. با این حال چند قلم از اشیای مکشوفه نیز دست ساز و قلابی بود.

تحقیقات پلیس نشان داد متهمان قصد داشتند این اقلام قلابی را به جای عتیقه جا زده و به مبالغی کلان بفروشند که ناکام ماندند. با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.