آرشیو یکشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۷
اقتصاد
۴

نگرانی وزیر اقتصاد از حل و فصل نشدن مشکلات بازار سرمایه

وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار حل و فصل کردن موانع کمبود رونق در بورس شد و نسبت به کاهش حجم معاملات در این بازار ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شادا، علی طیب نیا در نشست مدیران شرکت های هلدینگ و سرمایه گذاری کشور با معاون اول رئیس جمهور گفت: همه ما می دانیم به شرطی بازار سرمایه جذابیت کافی برای سرمایه گذاران پیدا می کند که ما بازار ثانویه فعال و موثری داشته باشیم؛ آن چیزی که ابزارهای مالی موجود در بازار سرمایه را برای مردم جذاب می کند و آنها را مایل به سرمایه گذاری در این بازار می کند عمدتا بازدهی بالاو مهم تر از آن قدرت نقدشوندگی بالادر بازار سرمایه کشور است. شرط این که دارایی ها از قدرت نقدشوندگی بالابرخوردار باشد این است که بازار، بازاری پررونق باشد.

طیب نیا افزود: ما در ماه های گذشته و تحت تاثیر شرایط عمومی که بر اقتصادمان حاکم شد و با توجه به محدودیت های مالی و تنگنای اعتباری، در بازار سرمایه هم دچار محدودیت هایی شدیم و حجم معاملات و مبادلات در بازار سرمایه با کاهش روبه رو بود. زمانی در سال های گذشته حجم معاملات در بازار سرمایه به 800 میلیارد تومان هم رسید، اما متاسفانه در این ایام حتی در بعضی از روزها حجم معاملات ما به زیر 100 میلیارد تومان هم کاهش پیدا کرد که باید این مشکل را حل و فصل کنیم؛ بازار ثانویه پررونق داشته باشیم تا بتوانیم سرمایه گذاران را به سمت این بازار جذب کنیم.