آرشیو یکشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۷
جامعه
۱۷

3 برنامه جدید وزارت بهداشت برای دارو

وزیر بهداشت، الکترونیک شدن نسخه ها، راه اندازی پورتال دارویی و راه اندازی سیستم جدید نظارت بر ارتقای کیفیت داروها را از جمله اقدامات در دستور کار اعلام کرد.

سیدحسن هاشمی در گفت وگو با ایسنا افزود: دارو از جمله موضوعاتی است که دولت هر روز باید به آن فکر کند، به همین منظور همواره با تولیدکنندگان و شرکت های دارویی در ارتباط هستیم و معتقدیم باید در این حوزه سرمایه گذاری کنیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه دارو و صنعت داروسازی کشور تصریح کرد: مطمئنم در این دولت بخش عمده ای از مشکلات را برطرف خواهیم کرد که الکترونیک شدن نسخه ها، راه اندازی پورتال دارویی و راه اندازی سیستم جدید نظارت بر ارتقای کیفیت داروها و کنترل کیفی آنها از جمله مواردی است که رسیدن به اهداف را آسان تر می کند. هاشمی بر لزوم حضور بیش از پیش داروهای داخلی در بازارهای بین المللی و افزایش حجم صادرات دارویی کشور تاکید کرد و گفت: در راستای حمایت از تولید داخل، از حجم واردات کاسته ایم و برنامه ریزی های لازم برای ادامه روند کاهش واردات دارو و افزایش تولید داخل صورت گرفته است. در عین حال داروهای تولید داخل باید به بازارهای جهانی راه پیدا کند، چون بازار داخلی محدود است.