آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۹
جامعه
۱۷

اعلام تعرفه های آمبولانس های خصوصی

رئیس مرکز آمبولانس های خصوصی در وزارت بهداشت، تعرفه های مربوط به نقل و انتقال بیماران از سوی آمبولانس های خصوصی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، اسماعیل فراهانی در نشستی خبری درباره تعرفه های استفاده از آمبولانس های خصوصی، گفت: تعرفه مصوب برای نقل و انتقال داخل شهری در تهران یکصد هزار تومان، نقل و انتقال داخل شهری در دیگر کلانشهرها نظیر کرج و اصفهان 80 هزار تومان و دیگر شهرها نیز 60 هزار تومان است.

وی افزود: تعرفه استفاده از آمبولانس های خصوصی برای نقل و انتقال بین شهری 700 تومان به ازای هر کیلومتر مسافت رفت و 75 درصد مبلغ ورودی شهر مبدا است. این تعرفه ها به موسسات آمبولانس خصوصی ابلاغ شده و در سایت وزارت بهداشت و همچنین مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور قرار گرفته است.

فراهانی تاکید کرد: در صورتی که مرکزی تعرفه های مصوب وزارت بهداشت را رعایت نکرد، مردم می توانند با قبض رسید موسسه آمبولانس خصوصی به واحد شکایات معاونت درمان و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور مراجعه و شکایاتشان را مطرح کنند. به این ترتیب با بررسی هایی که انجام می شود مبلغ اضافه به همراه بیمار مربوط عودت داده خواهد شد. ضمن آن که موسسه باید جرایمی را پرداخت کند.