آرشیو سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳، شماره ۳۰۷۲
ادب و هنر
۸

کیارستمی به دفاع مقدس عشق می ورزد

رییس سازمان سینمایی ضمن تاکید بر اینکه جملات توهین آمیز درباره دفاع مقدس تنها از سوی عباس کیارستمی «نقل شده و نظرش نیست» می گوید که با او در این باره صحبت کرده و «کیارستمی با تمام وجودش به دفاع مقدس عشق می ورزد». به گزارش ایسنا، حجت الله ایوبی درباره سخنان عباس کیارستمی پیرامون دفاع مقدس که در یک هفته گذشته در رسانه های مختلف نقل می شود، گفت: در این زمینه، نکته یی که هم در چگونگی پخش این فیلم در تلویزیون و هم در نحوه بیانش در رسانه ها مورد غفلت واقع شده در این نحوه برداشت از صحبت هاست. برداشت این بوده که آقای کیارستمی آن حرف را زده اند در صورتی که ایشان نقل قول کرده اند و گفته اند مطلبی در جایی خواندم که در ذیل آن کسی چنین چیزی را گفته این خیلی متفاوت است.

من از رسانه ها درخواست می کنم که برای مخاطبان تان توضیح بدهید که ایشان چنین مطلبی را نقل قول کرده اند. در آثار مختلف، آوردن نقل قول ها به معنای این نیست که همه آنها را قبول داریم. ایشان شاید برداشت شان این است (یعنی تلقی من این است) که چرا باید مطالبی گفته شود که در زیر آن چنین کامنت هایی بتوان نوشته شود؟

معاون وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنانش که در حاشیه برنامه گروه هنر و تجربه در خانه هنرمندان برگزار می شد با ابراز امیدواری از اینکه این گروه بتواند در حوزه دفاع مقدس کار خوبی انجام دهد، گفت: نکته یی که در جلسه نشست هم اندیشی گروه هنر و تجربه گفتم هم همین بود که خیلی امیدوارم که یکی از کارهای اساسی این گروه، روایت متفاوت دفاع مقدس باشد. وی همچنین درباره تناقض در بعضی سخنانش با علی جنتی گفت: واقعا هیچ تناقضی وجود ندارد و ایشان حامی پروژه های ما بوده و هستند. شاید وظیفه ما بود که باید اطلاع رسانی درست می کردیم. رییس سازمان سینمایی درباره اینکه علی جنتی، صحبت های منقول درباره دفاع مقدس توسط کیارستمی را محکوم کرده است، اظهار کرد: من هنوز سخنان آقای جنتی را ندیده ام که بتوانم درباره آن صحبت کنم اما هیچ کس، حرفی علیه دفاع مقدس را تایید نمی کند. از هر کسی بپرسید می گوید این کار محکوم است اما از سوی مقابل باید ببینیم چه گفته شده و باید کمی هم عدالت و انصاف را رعایت کنیم.