آرشیو سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۱۲۷
حوادث
۱۲

پنج قاره

کشف 5 جسد دیگر در منطقه آتشفشان ژاپن

فرانس پرس: نیروهای امدادونجات ژاپن جسد پنج نفر دیگر را نزدیک قله کوه آتشفشان اونتاکه - که روز شنبه به طور ناگهانی فعال شد - پیدا کردند. سخنگوی پلیس منطقه ناگانو که آتش فشان اونتاکه در آن قرار دارد، اعلام کرد این پنج نفر ایست قلبی کرده اند. پیش از این نیز امدادگران ژاپنی جسد 30 کوهنورد را در شرایطی مشابه در دامنه کوه آتشفشانی اونتاکه پیدا کرده بودند.

18 کشته در درگیری های مسلحانه مکزیک

رویترز: 18 نفر در درگیری مسلحانه در مکزیک کشته شدند. 11 نفر در درگیری مسلحانه در شمال و هفت نفر از جمله یک فعال سیاسی مخالف در اقدامات خشونت بار در جنوب غرب این کشور کشته شدند. نمایندگان دادستان در ایالت چیواوا در شمال مکزیک اعلام کردند 11 نفر در درگیری مسلحانه بین باندهای رقیب قربانی شدند. حادثه دیگر بین دانشجویان و نیروهای پلیس با افراد مسلح رخ داد که علاوه بر هفت کشته حدود 20 نفر نیز زخمی شدند.

تیراندازی در باشگاه شبانه با 15زخمی

واحدمرکزی خبر: 15 نفر در تیراندازی در باشگاه شبانه در میامی آمریکا زخمی شدند. میانگین سنی مجروحان 11 تا 25 سال است. گفته می شود حال یکی از مصدومان به شدت وخیم است. هنوز هویت عامل این تیراندازی که ساعت یک بامداد دیروز به وقت محلی روی داد، مشخص نشده است. مقامات پلیس در حال بازجویی از شاهدان این حادثه برای به دست آوردن سرنخی از عامل یا عاملان این تیراندازی هستند.

شکست بزرگ ترین عملیات قاچاق ماده مخدر

اسکای نیوز: پلیس دوبی محموله بزرگ حشیش را کشف و 14 قاچاقچی را بازداشت کرد. پلیس دوبی توانست بزرگ ترین عملیات قاچاق ماده مخدر حشیش را در جهان با شکست مواجه کند. پلیس دوبی اعلام کرد 14 قاچاقچی را که سوار بر یک کشتی بودند بازداشت و بیش از پنج تن حشیش کشف کرد. این مقدار حشیش بیش از 50میلیون درهم است. قاچاقچیان قصد داشتند این محموله را از یک کشور آسیایی به کشورهای دیگری در غرب آفریقا قاچاق کنند.