آرشیو سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۸۵
سیاسی
۲

هاشمی: ایران و 1+5 نمی خواهند به شرایط قبل برگردند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طولانی شدن مذاکرات هسته ای، گفت: مجموعه اتفاقات و موضعگیری ها نشان می دهد ایران و کشورهای 1+5 نمی خواهند به شرایط قبل برگردند.

به گزارش ایرنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی دیروز در دیدار جمعی از اعضای مجمع کارآفرینان ایران، با تاکید بر این که «ایران به دنبال ساخت سلاح و بمب هسته ای نیست و این موضوع را در جنگ تحمیلی بخوبی ثابت کرده است»، اظهار کرد: پایبندی ایران به مقررات بین المللی به اثبات رسیده است. ملت ایران، حق طبیعی، قانونی و مسلم خود می داند که از دانش هسته ای برای پیشرفت و توسعه کشور همچون دیگر کشورهای دنیا بهره ببرد.

وی با ابراز تاسف از کارشکنی های همیشگی تندروها در همه مسائل کشور گفت: این بار نیز همچون گذشته تندروهای دوطرف فضای همکاری را قبل از مذاکرات غبارآلود کرده بودند. او با انتقاد از عملکرد دولت احمدی نژاد، بیان کرد: اگر سیاست خارجی ما در دولت گذشته این چنین مخدوش نمی شد، الان می توانستیم از صادرات خدمات، یک منبع عظیم درآمدی ایجاد کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به فضای سیاسی منطقه و گسترش اقدامات گروه های تروریستی، گفت: از دل طالبان که دست پرورده غربی ها برای خروج شوروی از افغانستان و سپس ایجاد مزاحمت برای ایران بودند، داعش بیرون آمد که الان تبدیل به ماری در آستین شان شده و سعی دارند با حملات هوایی او را از بین ببرند، غافل از آن که آنها در خانه های مردم مخفی شده و حملات زمینی تنها راه مبارزه با آنهاست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این که غربی ها دریافتند ایران یک کشور قدرتمند در منطقه است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که ائتلاف بین المللی مبارزه با گروه داعش دست نیاز به سوی ایران دراز کرده و می داند بدون کمک ایران نمی شود از شر داعش نجات پیدا کرد.

وی با ابراز تعجب از سخنان نسنجیده ای که بعضا علیه ایران می گویند، افزود: دفاع از گروه های مقاومت را تروریست پروری و حمایت از گروه های تروریستی منافقین را دفاع از حقوق بشر می دانند.