آرشیو سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۸۵
اقتصاد
۴

نعمت زاده: تلاش می کنیم حاشیه بازار خودرو به حداقل برسد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش داریم حاشیه بازار خودرو را به حداقل برسانیم.

به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده که یکشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی پایش شرکت کرده بود، افزود: با ادامه افزایش تولید به دنبال کاهش حاشیه های بازار خودرو هستیم. وی ادامه داد: البته افرادی که از این بازار سود می بردند، مخالف کم شدن حاشیه ها هستند؛ زیرا سود بادآورده آنان از بین رفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که در تلاش برای بهبود کیفیت خودروهای ساخت داخل هستیم، گفت: میزان تولید خودروهای داخلی در سال جاری 75 درصد افزایش داشته است.

نعمت زاده افزود: در شش ماهه نخست سال جاری 455 هزار دستگاه خودرو تولید داشته ایم و امیدواریم این رقم را تا پایان سال به یک میلیون و 200 هزار دستگاه برسانیم.

وی به تغییرات ایجاد شده در خودروهای ساخته شده در سال جدید اشاره و اظهار کرد: تبدیل موتور خودروها به یورو 4، افزایش 2 درصدی مالیات بر ارزش افزوده و اجباری شدن نصب دو ایربگ در خودروها، موجب افزایش 5.5 درصدی قیمت خودروها شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد واردات خودروهای بالای 2500 سی سی نیز گفت: حقوق و سود بازرگانی خودروهای بالای 2500 سی سی 70 درصد بود که البته با توجه به مصوبه دولت، جلوی واردات آن گرفته شد. نعمت زاده همچنین در پاسخ به پرسش مجری برنامه با این مضمون که مجبور به تعویض مدیران استانی شده اید، گفت: با فشارهایی از سوی مردم، استانداران و نمایندگان مجلس مواجه بودم که به همین دلیل مجبور به تعویض برخی مدیران استانی شدم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد افزایش قیمت خودروها و واکنش رئیس جمهور به این تغییر قیمت ها تصریح کرد: رسانه ها در مورد قیمت خودروها به رئیس جمهور دروغ می گویند؛ این در حالی است که قیمت خودرو تنها 5.5 درصد افزایش داشته و اما رسانه ها مدام از رشد 30 درصدی قیمت خودرو سخن می گویند.