آرشیو چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۱۲۸
اقتصاد
۴

خبر

مواد غذایی خارجی تاریخ مصرف گذشته در بازار

ایلنا: رییس مجمع واردات کشور در رابطه با وجود مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در بازار، گفت: متاسفانه این کالاها بدون نظارت و به صورت قاچاق وارد ایران شده است. محمدحسین برخوردار با اشاره به وجود بازارهای مرزی و عدم کنترل لازم بر این بازار ها، اظهار کرد: در بازارهای مرزی کنترل لازم به عمل نمی آید به همین خاطر مواد غذایی به صورت قاچاق و با حجم بسیار زیادی وارد ایران می شود. رییس مجمع واردات کشور درخصوص مصرف مواد غذایی وارداتی که تاریخ مصرف آنها گذشته است، گفت: متاسفانه برخی از سودجویان برای کسب منافع مالی بیشتر اقدام به واردات محصولات غذایی می کنند که از تاریخ مصرف آن مدت ها گذشته است و سپس آنان با تغییر در تاریخ مصرف آن را به بازار کشور ترزیق می کنند که این اقدام سلامتی مردم را به خطر انداخته است.

تخصیص 5 هزارو200 میلیاردتومان یارانه به بخش های تولیدی

پایگاه اطلاع رسانی دولت: معاون اول رییس جمهور در جلسه هیات دولت در راستای اجرای قانون حمایت از تولید، دستور تنظیم آیین نامه تخصیص یارانه پنج هزارو200میلیاردتومانی به بخش های تولیدی را صادر کرد.

غرامت وزارت نفت به پتروشیمی ها

مهر: منصور معظمی، معاون برنامه ریزی وزارت نفت از پرداخت خسارت قطع گاز صنایع پتروشیمی برای زمستان سال جاری خبر داد و اعلام کرد: اگر به دلیل اجبار (قطع گاز)، تولید واحدهای پتروشیمی دچار مشکل شود، در قالب یک آیین نامه، خسارت به پتروشیمی ها پرداخت می شود.

ایران بالاخره رییس ICID شد

ایسنا: قائم مقام وزیر نیرو از ریاست ایران بر اجلاس جهانی آبیاری و زهکشی خبر داد. ستار محمودی اظهار کرد: بعد از 46سال ایران برای اولین بار ریاست ICID را به مدت سه سال عهده دار شده است.

قیمت هر بشکه نفت 94دلار شد

ایرنا: براساس محاسبات دبیرخانه اوپک روز سه شنبه اعلام شد: قیمت روزانه سبد نفت این سازمان، متشکل از نفت 12کشور، دوشنبه 94دلار و 54سنت بود که نسبت به جمعه گذشته چهار دهم درصد افزایش داشت. قیمت روزانه هر بشکه نفت اوپک جمعه گذشته 94دلار و 13سنت بود که کمترین قیمت از دوم ژوئن 2012 است. نگرانی از به وجودآمدن اختلال در عرضه نفت خاورمیانه، در افزایش قیمت نفت موثر بود. الجزایر، آنگولا، اکوادور، لیبی، ایران، عراق، کویت، نیجریه، قطر، عربستان سعودی، امارات و ونزوئلااز اعضای تشکیل دهنده اوپک هستند.