آرشیو شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳، شماره ۵۷۶۰
صفحه آخر
۲۴

ایوبی: گروه سینمایی کودک و نوجوان تاسیس می شود

رئیس سازمان سینمایی گفت: «در حال بررسی هستیم تا گروه سینمایی کودک و نوجوان را مانند گروه سینمای گروه هنر و تجربه راه اندازی کنیم که در این صورت، اصفهان پایگاه اصلی آن خواهد بود.»

دکتر حجت الله ایوبی در گفت وگویی در حاشیه رونمایی از پرده صلح در مقابل مقر اصلی جشنواره کودک، پس از نگارش دلنوشته خود گفت: «این پرده نماد صلح است و بچه ها در خلق آن دخیل هستند. امروز هم دنیا، دنیای پیام های کوتاه و هنرمندانه و زیباست. اصفهان شهر فرهنگ و هنر است. پیام های فرهنگی اصفهان را همه دنیا شنیده بودند و پیش از این اصفهان را به عنوان مهد رنگ، هنر، شعر و معماری شناخته اند. امروز سینمای کودک هم به آن اضافه شده است.»

بنا بر این گزارش، ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم افتتاحیه پرده صلح، قلم مویی را به پسری 12 ساله داد تا او نقاشی اش را با رنگ اکرولیک روی پرده صلح آماده کند. سپس رئیس سازمان سینمایی روی پرده صلح این جمله را نگاشت: «آنجا که رنگ هست، جنگ نیست؛ پیش به سوی رنگ و هنر برای نهادینه کردن فرهنگ صلح.»

در این مراسم که دیروز 11 مهر در مقابل هتل عباسی مقر اصلی جشنواره بیست و هشتم فیلم های کودکان و نوجوانان برگزار شد از پرده صلح رونمایی شد.

بنا بر این گزارش، صبح روز (جمعه) دکتر حجت الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی)، مهندس محمدرضا جعفری جلوه (مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی) و مهدی مسعود شاهی (دبیر جشنواره) برای رونمایی از پرده صلح حاضر شدند و دلنوشته هایی را برای صلح روی پرده نوشتند.