آرشیو پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳، شماره ۳۰۷۹
سیاست
۳
جملات کلیدی

وزیر کشور: درگیری ها از سطح مسوولان به روسای قوا رسیده بود

وزیر کشور گفت: در حوزه بین المللی گشایش های خوبی در سظح کشور ایجاد و فشارهای سیاسی از دوش ایران برداشته شده است. عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در حوزه مسائل ملی توفیقات زیادی نصیب جمهوری اسلامی شده و روند کار در دولت روندی مثبت و امیدبخش است، افزود: در حوزه بین المللی هم گشایش های خوبی ایجاد شده و آن انزوا و تهاجم های قبلی وجود ندارد. به گزارش فارس گزیده اظهارات وزیر کشور به شرح زیر است:

اکنون دنیا می داند داشتن انرژی صلح آمیز هسته یی از حقوق مسلم مردم ایران است. جریان داعش فرقه انحرافی و دست آموز امریکا و استکبار است که به اسم اسلام خونریزی و قتل انجام می دهد و شاهد آوارگی مسلمانان هستیم.

ایران توانسته ضمن حفظ امنیت خود در حوزه مرزها به کشورهای عراق، سوریه، لبنان مشورت و کمک ارایه دهد. ائتلافی که قدرت های بین الملل برای مبارزه با داعش تشکیل داده اند خیمه شب بازی بیش نیست، این کشورها اصرار بر حضور ایران دراین ائتلاف داشتند اما جمهوری اسلامی با توجه به اینکه می دانست داعش ساخته دست استکبار است فریب سیاست های این کشورها را نخورد.

یقین بدانید موضوع داعش و موضوعات مشابه اینچنینی به نفع اسلام تمام می شود چرا که مردم دنیا بین اسلام ناب محمدی و اسلام دست ساخته استکبار انتخاب خواهند کرد.

ما در امنیت کامل به سر می بریم و همچنین در مسائل منطقه یی هم موثر هستیم، بدون حضور ایران هیچ اقدامی صورت نمی گیرد. در حوزه اقتصاد هم گام های خوبی برداشته شده است.

دولت مصمم به رفع مشکلات اقتصادی است. دولت رشدهای منفی را رفع کرده و تورم هم کنترل شده است. نوسانات در حوزه ارز، طلاو تصمیمات اقتصادی ثبات پیدا کرده و این برای مردم نویدبخش است.

در سیاست داخلی با وحدت مواجه هستیم روزگاری درگیری ها از سطح مسوولان به روسای قوا رسیده بود و این ناامنی روانی را برای مردم ایجاد کرده بود. اکنون در عین آرامش با فعالیت های خوبی در سیاست خارجی مواجه هستیم.

در حوزه سیاسی هر اختلافی که وجود دارد باید در چارچوب قانون و عقلانیت نمود یابد، گذشت آن زمانی که اختلافات سیاسی خارج از دامنه قانون بروز می کرد. اختلاف سلیقه در مسائل اشکالی ندارد اما قانون راه را مشخص کرده است.