آرشیو دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳، شماره ۳۰۸۷
احزاب
۱۰

حسین انصاری راد:اصلاحات دارای اقبال عمومی و پایگاه اجتماعی است

حسین انصاری راد از نمایندگان مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح طلبی است که در خصوص وضعیت جریان اصولگرایی به اظهارنظر می پردازد و چگونگی دستیابی آنان به وحدت را ارزیابی می کند. او روز گذشته در گفت وگو با ایسکا نگاهی هم به اصلاح طلبان داشت و تلاش کرد وضعیت فعلی این مجریان سیاسی را هم تحلیل کند:

خوشبختانه حزب اعتماد ملی پس از چهار سال فعالیت خود را آغاز کرده است و کارگزاران هم شورای مرکزی خود را تعیین کرده و در حال فعالیت مجدد است، همه اینها نوید فعالیت دوباره احزاب اصلاح طلب را می دهد.

تشکل ندا زیر پرچم اصلاح طلبی فعالیت می کند و می خواهند در انتخابات شرکت کنند اما اگر ندا هم تمایل دارد در انتخابات مجلس باشد باید با ائتلاف با دیگر احزاب به یک لیست نهایی ویژه اصلاح طلبان برسند چرا که احزاب اصلاح طلب سعی دارند در راستای انسجام هر چه تمام تر در انتخابات آینده شرکت کنند و اختلافات را کنار بگذارند و در لیست نهایی همدل شوند.

فعالان جناح اصلاح طلب با توجه به تجربه های گذشته می دانند که این وحدت ضرورت دارد و همگی باید با هم اتحاد داشته باشند. اصلاح طلبان از اقبال عمومی برخوردارند و پایگاه سیاسی و اجتماعی دارند. شخصیت های معتبری همچون هاشمی رفسنجانی، خاتمی و ناطق نوری نزدیک به این تفکر هستند. به نظر من اصلاح طلبان با نگاه جدیدی که دارند و نگاه اعتدالی که با ائتلاف برخی از اصولگرایان سنتی و معتدل دارند می توانند در انتخابات تاثیرگذار باشند.

همایش وحدت میان اصولگرایان بیشتر شبیه به یک نمایش بود، در این همایش آقایان قالیباف و لاریجانی حضور نداشتند و این ضعف همایش را نشان می داد.

آنها در مجلس نهم هم سعی داشتند وحدت کنند اما نتیجه جز انشقاق نبود. به بیان ساده تر باید گفت وحدت در اردوگاه اصولگرایی دچار ضعف است با این حال اصولگرایان اگر می خواهند موفق باشند هر چه زودتر باید باهم متحد شوند و شخصیت های محوری را مشخص کنند. در حقیقت طوری در انتخابات شرکت کنند تا خدشه هایی که در گذشته وجود داشت را جبران کنند. در چنین شرایطی هر چه از صندوق رای بیرون بیاید چه به نفع اصلاح طلبان چه به نفع اصولگرایان باشد، مبارک و برای کشور قطعا مفید است.