آرشیو سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۰۱
اخبار کشور
۱۰

معاون فرهنگی قوه قضائیه: حضور تنها یک نماینده در طرح حمایت از آمران به معروف یک نقص است

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: حضور یک نماینده از قوه قضائیه در پیش نویس طرح مجلس برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر یک نقص است.

حجت الاسلام هادی صادقی، درباره پیش نویس طرح مجلس برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: یکی از نقص هایی که این پیش نویس دارد این است که در آن فقط یک نفر از قوه قضائیه حضور دارد در صورتی که هر دستگاهی که وظیفه ای نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دارد باید حضور داشته

باشد.

وی افزود: دادستانی درگیر این مسئله است و باید نماینده ای از دادستانی حضور داشته باشد؛ همچنین ما در زمینه امر به معروف و نهی از منکر نیاز به فرهنگ سازی داریم بنابراین باید معاونت فرهنگی هم وجود داشته باشد.

صادقی ادامه داد: از سویی پیشگیری از برخی منکرات ضروری است و به همین علت معاونت پیشگیری از وقوع جرم باید حضور داشته باشد و حضور سازمان بازرسی هم الزامی است. بنابراین از مجلس می خواهیم که این نقص پیش نویس را مرتفع کند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به ماجرای اسیدپاشی در اصفهان اظهار داشت: گروه هایی که ما می شناسیم و پایبند موازین اسلامی هستند قطعا اینگونه کارها را انجام نمی دهند، معمولا انگیزه های اسیدپاشی انگیزه های شخصی

است.

وی در این خصوص تصریح کرد: همچنین اصحاب رسانه نباید بین این عمل و امر به معروف پیوند بزنند و پیوند زدن آن خودش منکر است البته این مسئله را دادستان اصفهان پیگیری می کند.

صادقی همچنین تصریح کرد: ما در بحث اجرای اصل 8 قانون اساسی نمی توانیم به ایجاد یک سازمان اکتفا کنیم و بگوییم که با تشکیل آن مسئله امر به معروف و نهی از منکر حل می شود چرا که دامنه امر به معروف و نهی از منکر گسترده است و تمام دستگاه های کشور در این زمینه مسئولیت دارند.

لینک محتوا