آرشیو سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۰۱
اقتصادی
۴

پیشنهاد مجلس: بانک ها از محل حساب های قرض الحسنه وام ازدواج بدهند

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از مخالفت کمیسیون متبوعش با برداشت از صندوق توسعه ملی برای تسهیلات ازدواج خبر داد و گفت: بانک ها از محل حساب های قرض الحسنه پس انداز و جاری مردم، تسهیلات ازدواج را به جوانان پرداخت کنند.

غلامرضا کاتب در گفت وگو با خبرگزاری فارس از مخالفت کمیسیون متبوعش با نحوه برداشت از صندوق توسعه ملی برای تسهیلات ازدواج خبر داد.

وی در این زمینه گفت: برداشت 500 میلیون دلاری از منابع صندوق توسعه ملی و افزایش سرمایه بانک های دولتی و صندوق مهر امام رضا(ع) به منظور پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب نرسید و با مخالفت اعضا مواجه شد.

کاتب بر همین اساس یادآور شد: این طرح مغایر با ماده 84 قانون برنامه پنجم توسعه، بند 22 سیاست های کلی برنامه چهارم توسعه و سیاست های اقتصاد مقاومتی تشخیص داده شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تصریح کرد: طبق ماده 84 قانون برنامه پنجم توسعه، نحوه هزینه کرد از صندوق توسعه ملی مشخص شده و خارج از آن چارچوب نباید از این صندوق برداشت شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه منابع صندوق توسعه ملی نباید به راحتی مصرف شود، یادآور شد: هم اکنون 730 هزار میلیارد ریال منابع مردم در بانک ها در قالب حساب قرض الحسنه جاری و بیش از 320 هزار میلیارد ریال از منابع بانک ها سپرده قرض الحسنه پس انداز مردم است لذا باید دید این سرمایه در کجا هزینه می شود و می بایست بانک ها را ملزم کرد تا از همین سرفصل برای پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان اقدام شود تا مشکل همه آنها به یکباره برطرف شود.