آرشیو سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۰۱
اقتصادی
۴

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت حمایتی از بخش تولیدی کشور نمی کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای دستیابی به توسعه اقتصادی باید محصولات و کالاها را بر اساس استانداردهای بین المللی تولید کنیم.

حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی گفت: نباید خود را محدود به صادرات به چند کشور کنیم بلکه باید با کیفی سازی محصولات بستر را برای حضور در بازارهای کشورهای مختلف فراهم سازیم.

وی افزود: تولید کننده داخلی در مرحله نخست باید اعتماد بازار و مصرف کننده داخلی را جلب کند زیرا در غیراین صورت به دست گرفتن بازارهای جهانی انتظاری عبث و بیهوده است.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید با برندسازی و تنوع محصولات با کیفیت، مصرف کنندگان سایر کشورها را نسبت به خرید محصولات ایرانی تشویق کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اکنون ایران دارای جایگاه خوبی در منطقه است و بازارهای بزرگی مانند عراق، افغانستان و روسیه در انتظار ورود کالاها و محصولات ایرانی هستند و نباید این فرصت ارزشمند را از دست داد بنابراین لازم است تا دولت با حمایت از بخش تولید زمینه های ارتقا و تولید محصولات کیفی را فراهم سازد.

وی توضیح داد: دولت برای رسیدن به توسعه صادرات باید از بخش خصوصی حمایت کرده و بستر را برای اجرای کامل اصل 44قانون اساسی فراهم سازد زیرا با حمایت از این بخش می توان تولید کنندگان را به بازار تولید بازگرداند.

حسین زاده بحرینی در ادامه گفت وگوی خود با تراز خاطرصنشان کرد: متاسفانه سال های گذشته با تضعیف پول ملی و ارتقای قیمت ارز به تولید و در نهایت صادرات لطمات جدی وارد شد زیرا با تضعیف پول ملی کالاها و محصولات ما برای خارجی ها ارزان تر تمام می شود و گرایش آنها به خرید از ما به هیچ عنوان به معنای توسعه صادرات نیست بلکه ضرر و زیان هم به دنبال دارد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: دولت باید قیمت های داخلی و خارجی را حفظ کرده و در پرتو آن صادرات را توسعه دهد در این صورت می توان به ارزآوری بیشتر و حل مشکلات اقتصادی امیدوار بود.

وی خواستار شد: به منظور گسترش تولید و توسعه صادرات دولت باید از صنایع و تولیدکنندگان در استان ها و شهرهای کوچک نیز حمایت های جدی داشته باشد زیرا در این صورت می توان به اشتغال زایی در سراسر کشور نیز امید داشت.