آرشیو سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۰۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

هشدار هواشناسی: احتمال سیل در برخی شهرها

سازمان هواشناسی کشور نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها به علت بارش برف و باران در برخی مناطق و ارتفاعات کوهستانی و اختلال در برخی جاده های کشور طی روزهای آتی هشدار داد.

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه خود تاکید کرده که استان های اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، خوزستان، تهران و البرز، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، شمال غرب فارس، شمال سمنان و خراسان رضوی، بوشهر و غرب استان سمنان تحت تاثیر سامانه بارشی شاهد باران و سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر در این استان ها خواهند بود.

سازمان هواشناسی تصریح کرده که طی روز جاری در پاره ای نقاط استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر به سبب وزش باد شدید وقوع پدیده گرد و خاک دید افقی کاهش می یابد از این رو ضروری است اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی با نفوذ سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، دامنه های غربی و مرکزی البرز و سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش باران گاهی با رعد و برق، وزش باد و در مناطق مرتفع بارش به صورت برف خواهد بود و این وضعیت امروز علاوه بر مناطق یاد شده به نواحی مرکزی، جنوبی و به تدریج شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد و اواخر وقت چهارشنبه از کشور خارج می شود.

همچنین طی این مدت به سبب نفوذ جریانات سرد شمالی شاهد کاهش 8 تا 14 درجه ای دما در نوار شمالی به ویژه سواحل دریای خزر خواهیم بود.