آرشیو سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۰۱
صفحه آخر
۱۲

یورش نظامیان صهیونیست به جوانان فلسطینی در مسجد الاقصی

بر اثر درگیری های شدید میان نظامیان رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی که در حمایت از مسجدالاقصی صورت گرفت تعدادی از فلسطینی ها مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری ها به نقل از رونامه «العرب الیوم» چاپ اردن، محله های مختلف شهر قدس یکشنبه شب شاهد درگیری های شدید میان نظامیان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان بود.

این درگیری ها زمانی آغاز شد که شماری از فلسطینیان در حمایت از مسجدالاقصی تظاهرات کردند و شعارهای ضداسرائیلی سردادند.

ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از گاز اشک آور و شلیک هوایی اقدام به متفرق کردن تظاهرکنندگان کردند که موجب مجروح شدن شماری از فلسطینیان شد.

در این درگیری ها جوانان فلسطینی نیز با پرتاب سنگ از خود دفاع کردند که در همین رابطه 10 جوان فلسطینی بازداشت شدند.

از سوی دیگر تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست با همراهی نظامیان این رژیم به مسجدالاقصی یورش بردند.

تعرض به مسجدالاقصی تقریبا به امری روزمره تبدیل شده است و صهیونیست ها با این اقدامات تلاش می کنند مسجد را به طور کامل به تصرف خود در آورند.

نظامیان ارتش صهیونیستی تدابیر شدید امنیتی در ورودی های مسجدالاقصی اتخاذ کرده اند و مانع از ورود نمازگزاران فلسطینی به این مسجد مقدس می شوند.

در رام الله نیز فلسطینی های ساکن این شهر در اعتراض به شهادت دختربچه فلسطینی به دست شهرک نشینان صهیونیستی تظاهرات کردند.

شهرک نشینان صهیونیست در شمال رام الله روز گذشته دو دختربچه فلسطینی را زیر گرفتند که بر اثر آن یکی از کودکان شهید و دیگری زخمی شد. این در حالی است که دو روز گذشته نیز یک نوجوان 13 ساله فلسطینی نیز به ضرب گلوله صهیونیست ها به شهادت رسید. جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به شهادت دختربچه فلسطینی خواستار تشکیل کمیته های مردمی برای مقابله با تجاوزات شهرک نشینان شد.

یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت، نظامیان اسرائیلی با تروریست های داعش تفاوتی ندارند.

روزنامه تایمز اسرائیل در این باره نوشت: «حنین زبحی» نماینده پارلمان اسرائیل نظامیان وزارت جنگ اسرائیل را با تروریست های داعش یکسان دانست.

این نماینده پارلمان اظهار داشت: «تروریست های داعش یک به یک مردم را با چاقو می کشند، اما نظامیان اسرائیل با فشردن یک دکمه ده ها تن از فلسطینی ها را می کشند.»