آرشیو سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳، شماره ۳۳۲۶
فرهنگ و هنر
۳۲

کوتاه از فرهنگ وهنر

نمایشگاه عکس سام کلانتری برگزار می شود

نمایشگاه عکس سام کلانتری با عنوان «تن ها» از دوم تا یازدهم آبان ماه در گالری جرجانی برگزار می شود. در این نمایشگاه 21 قطعه عکس سیاه و سفید به نمایش گذاشته خواهد شد.

این اولین نمایشگاه عکس کلانتری است که در ایران برگزار می شود. سام کلانتری به عنوان مستندساز شناخته می شود و تاکنون فیلم های «قلب من پر از عروسک است»، «به بهار» و «از خانه شماره 37» را کارگردانی کرده است. او سال گذشته برای نگارش و پژوهش فیلم «خاطراتی برای تمام فصول» نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فجر شد. در کنار این فعالیت ها بیش از 10 سال است که در عرصه عکاسی هم فعالیت می کند. «کانون ایران نوین» حامی این نمایشگاه عکاسی است. علاقه مندان به بازدید از این نمایشگاه می توانند از ساعت 30/16 تا 30/20 به گالری جرجانی واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک 4 مراجعه کنند.

«مری پاپینز» همزمان با پنجاهمین سال اکران «مری پاپینز» رونمایی می شود

ترجمه کتاب «مری پاپینز» اثر پی یر تراورز همزمان با پنجاهمین سالگرد اکران فیلمی که با اقتباس از این کتاب ساخته شده، توسط انتشارات پریان رونمایی می شود. فرزاد فربد مترجم و مدیر انتشارات پریان در گفت وگو با خبرگزاری مهر، با اعلام این خبر گفت:

با توجه به اینکه فیلم مری پاپینز اثری شناخته شده است و خیلی ها آن را تماشا کرده اند، مشغول تهیه یک فیلم مستند شامل مصاحبه با هنرمندان نمایشی کشور هستیم که نظرات خود را درباره این اثر بیان می کنند. سعی داریم این فیلم را در مراسم رونمایی کتاب پخش کنیم. در این مراسم همچنین شهلاطهماسبی، مترجم کتاب نیز حاضر خواهد بود. مدیر انتشارات پریان ادامه داد: مراسم رونمایی کتاب «مری پاپینز» را روز چهارشنبه 30 مهر از ساعت 17 تا 19 در کتابفروشی داستان، واقعا در میدان قبا، جنب فرهنگسرای رسانه برگزار خواهیم کرد.