آرشیو چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳، شماره ۵۷۷۴
بین الملل
۲۱

ده ها کشته و زخمی در حملات القاعده در یمن

منابع قبیله ای و نیروهای امدادرسانی در یمن اعلام کردند، در یک انفجار انتحاری و چند حمله در مرکز یمن دست کم 33 نفر کشته شدند.

این در حالی است که تروریست های القاعده یکی از شهرهای یمن را تحت تصرف خود درآوردند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع پزشکی نیز اعلام کردند، یک عامل انتحاری از اعضای القاعده که سوار بر یک خودرو بمب گذاری شده بود، به سمت منزل یکی از مسئولان محلی در رداع حرکت کرد و دست کم 13 نفر از حوثی ها را به قتل رساند و 12 نفر دیگر در جریان این ناآرامی ها به اسارت گرفته شدند.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد، مقامات یمنی روز دوشنبه گذشته از کشته شدن 60 نفر در درگیری های تازه در این کشور خبر دادند.

گروه انصار الشریعه که وابسته به القاعده است، در بیانیه ای با برعهده گرفتن این حملات، اعلام کرد، یکی از این حملات نشستی در منزل یکی از رهبران حوثی ها را هدف قرار داده است.

تصرف یک شهر توسط تروریست های القاعده

در استان اب نیز که درگیری های شدیدی میان حوثی ها و تروریست های القاعده در جریان است، نیروهای القاعده شهر«العدین» را تحت تصرف خود درآوردند. تروریست های القاعده هفته گذشته نیز برای چندین ساعت این شهر را تصرف کرده بودند.

این ادعاها در حالی است که خالد محفوظ بحاح، نخست وزیر مکلف یمن رایزنی های خود را برای تشکیل دولت جدید در یمن آغاز کرده و عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن نیز با حضور مشاوران خود دیداری با نخست وزیر مکلف برای بررسی اسامی وزیران دولت جدید داشته است.