آرشیو چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۰۲
صفحه اول
۱
دیدار اول

مهدوی کنی؛ مجتهد و سیاستمدار ثابت قدم

دکتر علی دارابی

رحلت فقیه عالیقدر حضرت آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، جامعه مسلمانان را داغدار و غمگین کرد. او مجتهدی بزرگ و صاحب نظر بود. حضرت امام خمینی(ره) که آثار علامه شهید مرتضی مطهری را بدون استثنا آموزنده می دانست، هنگام ایجاد سوالات و شبهات پیرامون یکی از آثار شهید مطهری در حوزه اقتصاد، انتشار آن را منوط به تائید آیت الله مهدوی کنی نمودند.

مهدوی کنی در مبارزه با رژیم پهلوی مجاهدی نستوه، و در تمام فراز و فرودهای دوران مبارزه ثابت قدم و برگفتمان امام خمینی(ره) استوار بود و همین ثبات را در دوران پس از انقلاب و در همه ادوار انقلاب شاهد بودیم.ایشان منشا خدمات بزرگ در دوران پس از انقلاب بود: کمیته های انقلاب اسلامی، وزارت کشور، شورای نگهبان قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری تنها بخشی از مسئولیت های مهم آن فقیه مبارز در طی این طریق بود.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.