آرشیو پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳، شماره ۴۱۰۳
ایران
۱۵

تهیه بسته های حمایتی برای کشاورزان

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از پیش بینی تهیه بسته های حمایتی برای کشاورزان در کشور خبر داد و گفت: تزریق دانش و سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی از مهم ترین برنامه ریزی های صورت گرفته در این زمینه است.

شمس علی هادی زاده معلم در حاشیه نشستی در اتاق بازرگانی سمنان با بیان این که استان سمنان زمینه بالقوه مناسبی برای تولید محصولات ارگانیک سالم دارد، افزود: باید بازار مناسب برای عرضه این محصولات شناسایی شود.

وی به مصرف زیاد آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: دولت با سرمایه گذاری و به روز کردن ادوات و ابزارهای کشاورزی، با کمبود آب هم می تواند کشاورزی فعال نظیر پسته دامغان که از محصولات برتر کشور ارزیابی شده است، داشته باشد.

به گزارش فارس، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در خصوص عمده مصرف آب که در بخش کشاورزی صورت می گیرد، اظهار کرد: بخش کشاورزی متهم به مصرف آب شناخته شده است، اما مجرم نیست و علت این مصرف زیاد، نبود سیاستگذاری های بموقع در این زمینه است.وی به ارائه راهکارهای رفع کمبود آب در زمینه کشاورزی پرداخت و عنوان کرد: استفاده از تکنولوژی و روش های مدرن آبیاری از جمله سنسورهای رطوبتی خاک و کشت محصولات متناسب با شرایط اقلیمی منطقه از جمله راهکارهای برون رفت از این مشکل است.

هادی زاده معلم افزود: در استان سمنان نباید کشاورزی آب بر صورت گیرد. از این رو درصددیم طی برنامه های دقیق و مدون، با کمترین میزان مصرف آب، بیشترین بازدهی را داشته باشیم تا این سرمایه گرانبها برای نسل های بعد حفظ شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، نیازسنجی را نخستین گام تولید بیان کرد و گفت: برای حل این مشکل باید قبل از تولید، بازار فروش و زمینه مصرف آن شناسایی شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، برنامه کوتاه مدت در این زمینه را انتقال دانش و اطلاعات از طریق رسانه ها بخصوص احداث شبکه کشاورزی و رساندن اطلاعات به مردم بویژه کشاورزان به منظور الگو سازی مصرف آب بیان کرد.وی گفت: تکنولوژی و مجهز کردن بهره برداران به ابزارها و ادوات کشاورزی از برنامه های دراز مدت برای کاهش مصرف آب است.