آرشیو شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۰۴
صفحه آخر
۱۲

چهار سوی پنج قاره

نگرانی دیده بان حقوق بشر از شکنجه در آمریکا

دیده بان حقوق بشر در گزارشی ضمن اشاره به اینکه آمریکا 20 سال پیش در چنین روزی به پیمان بین المللی برای مقابله با شکنجه و پایان دادن به روش های شکنجه پیوسته، اعلام کرد که نگرانی های زیادی در خصوص ادامه شکنجه در آمریکا وجود دارد.

آمریکا برخی موارد شکنجه مثل «غرق مصنوعی» را قانونی کرده است!

تدابیر شدید امنیتی در پایتخت کانادا

در پی کشته شدن یک سرباز در حمله فردی مسلح به پارلمان کانادا، اوتاوا پایتخت این کشور روز جمعه برای سومین روز صحنه تدابیر شدید امنیتی بود. پلیس کانادا می گوید مظنون این تیراندازی در حال طی مراحل قانونی برای سفر به سوریه بوده است!

مخالفت برلین با برگزاری تظاهرات ضد یهودی

یک مقام ارشد وزارت خارجه آلمان تاکید کرد که برلین اجازه نخواهد داد اعتراضات در این کشور به سیاست های رژیم صهیونیستی، تبدیل به تظاهرات ضد یهودی شود. پیش از این نیز مقامات آلمانی با برگزاری تظاهرات ضد تل آویو مخالفت کرده بودند.

خروج نیروهای ناتو از افغانستان

پس از 10 سال نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مستقر در ولایت «کنر» در شرق افغانستان با تحویل تاسیسات خود به نیروهای افغان از این ولایت خارج شدند. نیروهای ناتو کلیه وسایل و تجهیزات خود را منتقل کرده و تنها تاسیسات خود را به نیروهای افغان تحویل داده اند.

خودکشی نیروهای پلیس در فرانسه

از آغاز سال جاری میلادی 43 نیروی پلیس فرانسه خودکشی کرده اند. هرچند که این خودکشی ها معضلی تکراری در پلیس فرانسه است اما این رقم طی 10 ماه رقمی نگران کننده است. بیشترین تعداد خودکشی نیروهای پلیس فرانسه در سال 1996 با 70مورد بود.