آرشیو پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۰۹
اخبار کشور
۳

صالحی: در طراحی نسل جدید تاسیسات هسته ای به خود متکی هستیم

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره نشست کارشناسی فنی ایران و آژانس در مورد موضوعات باقیمانده گفت: در حال گفت وگو و رایزنی هستیم و مراحل خوبی را می گذرانیم اما نمی توانم جزئیات بیشتری را مطرح کنم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در حاشیه همایش سالانه پدافند غیرعامل که در سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نشست کارشناسی فنی ایران و آژانس در رابطه با موضوعات باقیمانده که قرار بود در روزهای اخیر انجام شود اظهار داشت: در حال گفت وگو و رایزنی هستیم و مراحل خوبی را می گذرانیم اما نمی توانم جزئیات بیشتری را در این باره مطرح کنم.

وی درباره بازدید محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان از تاسیسات غنی سازی نطنز و فوردو بیان داشت: وزیر خارجه کشورمان علاقه زیادی داشت که از تاسیسات هسته ای کشورمان بازدید کند، به همین منظور بنده به وی پیشنهاد داده بودم که از نزدیک با روند هسته ای کشور آشنا شود، زیرا بازدید از نزدیک، ذهن فرد را نسبت به گستره کار تغییر می دهد و ظریف نیز رضایت خود را از این موضوع اعلام کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: بازدید از تاسیسات هسته ای نطنز از نزدیک، با حجم کار و ابعادی که دارد غرور آفرین است و این حس غرور را ظریف در بازدید از این تاسیسات داشت.

صالحی گفت: بازدید ظریف از تاسیسات برای نخستین بار بود که بسیار مفید و موثر بوده و به امید خدا وی بازدیدی را در آینده از مجتمع آب سنگین اراک خواهد داشت تا بیشتر با جزئیات روند تاسیسات هسته ای ایران آشنا شود.

وی اظهار داشت: این صنعت توسط جوانان این مرز و بوم ساخته شده و از صفر به این جا رسیده و امروزه در طراحی نسل جدید این تاسیسات متکی به خود هستیم و به همین منظور این بازدید بسیار مفید بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم دکتر روحانی نیز بازدیدی از این نوع تاسیسات به عمل آورد زیرا در این برهه زمانی حمایت جانانه ای برای سازمان انرژی اتمی کشور است.