آرشیو پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۰۹
اخبار کشور
۱۲

عزاداری برای امام حسین(ع) در بحرین ممنوع شد!

رژیم آل خلیفه عزاداری در ایام محرم و در خیابان های بحرین را ممنوع و دستور حمله به عزاداران حسینی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ها، با فراخوان روسای حسینیه ها در بحرین به آنها اعلام شد که عزاداری برای سالار شهیدان امام حسین(ع) در روزهای محرم و در خیابان های مناطق مختلف بحرین ممنوع می باشد. این در حالی است که مردم بحرین بدون توجه به این ممنوعیت اقدام به برگزاری مراسم عزاداری کردند. رژیم آل خلیفه نیز دست به کار شد و به طرق مختلف عناد و دشمنی خود را نسبت به نمادهای شیعیان در بحرین ابراز کرده و به هیئت های عزاداری که در گوشه و کنار کشور برپا شده حمله و پارچه های سیاه و پرچم های عزاداری را پایین کشیده و از بین بردند. رژیم آل خلیفه طی روزهای گذشته فعالیت های جمعیت الوفاق بحرین که بزرگ ترین جمعیت شیعی ضد دولت در این کشور است را نیز به حالت تعلیق درآورده است. برخی گزارش ها حاکی است، دادگاهی در بحرین حتی فعالیت این حزب را ممنوع و دستور انحلال آن را هم صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری ها دادگاهی در منامه روز شنبه طی حکمی فعالیت های جمعیت الوفاق بحرین را به مدت سه ماه ممنوع اعلام کرد.

بیش از این فعالیت های جمعیت «الوعد» بحرین نیز ممنوع اعلام شده بود. حزب الله لبنان در واکنش به این تحرکات، تعلیق فعالیت الوفاق و الوعد را محکوم کرد.

حزب الله با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اقدامات دولت بحرین در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی نشان می دهد که برگزاری این انتخابات برخاسته از اراده مردمی نیست.

حزب الله افزود؛ آل خلیفه با این اقدامات تمایلات سرکوبگرانه و استبدادی خود را نشان می دهد.