آرشیو پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۰۹
اخبار کشور
۱۲

تشدید بحران اقتصادی در اروپا، تظاهرات گسترده مجارها در اعتراض به طرح مالیات بر اینترنت دولت

100 هزار نفر از مردم مجارستان بار دیگر با برپایی تظاهرات گسترده نسبت به طرح دولت برای وضع مالیات بر اینترنت اعتراض کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، تظاهرات اعتراض آمیز چهارشنبه مردم مجارستان بزرگترین اعتراض از زمان به قدرت رسیدن دولت راستگرای ویکتور اوربان نخست وزیر در سال 2010 میلادی تاکنون به شمار می رود.

بر اساس این گزارش حدود 100 هزار نفر از مردم این کشور با شرکت در این تظاهرات دولت را به اقتدارگرایی و ضربه زدن به دموکراسی در این کشور متهم کردند.

دولت اوربان مالیات ویژه ای را بر بخش های بانکداری، خرده فروشی، انرژی و مخابرات وضع کرده است تا مشکل کسری بودجه خود را تاحدی برطرف کند.

تظاهرکنندگان در این راهپیمایی که در مرکز شهر بوداپست برگزار شد خواستار لغو طرح پیشنهادی دولت برای اخذ مالیات از کاربران اینترنت و همچنین برکناری اوربان از قدرت شدند.

اتحادیه اروپا نیز روز سه شنبه اعلام کرد که طرح دولت مجارستان برای وضع مالیات بر اینترنت تهدید جدیدی علیه آزادی های سیاسی در این کشور است. در مقابل دولت مجارستان نیز تهدید کرد که در صورت تداوم فشارها از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

وزیر اقتصاد مجارستان سه شنبه گذشته خواستار وضع مالیاتی معادل نیم یورو برای انتقال هر گیگابایت اطلاعات از طریق اینترنت شده است. مجارستان یکی از بدهکارترین کشورهای اروپایی به شمار می رود که برای تامین منابع درآمدی بودجه 2015 میلادی این پیشنهاد را ارائه کرده است.