آرشیو پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۰۹
حوادث - اخبار کشور
۹

تاسیس آکادمی و راه اندازی لیگ برتر ژیمناستیک

درویش زاده: برای کسب سهمیه المپیک 2رگه ها به تیم ملی می آیند

رئیس فدراسیون ژیمناستیک اعتقاد دارد جذب ژیمناست های دورگه از سایر کشورها موجب تقویت تیم ملی ژیمناستیک برای کسب سهمیه المپیک 2016 ریو خواهد شد.

جعفر درویش زاده اظهار کرد: با توجه به این که سال آینده باید به دنبال کسب سهمیه المپیک باشیم، طی نشستی که با کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک داشتیم، در جهت تقویت تیم ملی قرار شد با شناسایی ژیمناست های دورگه، در صورتی که شرایط بهتری نسبت به نفرات تیم ملی داشته باشند و از نظر کسب مقام و مدال بتوانند تحولی در ژیمناستیک ایران به وجود آورند، آنها را به تیم ملی دعوت کنیم. وی در رابطه با جذب میلاد کریمی از قزاقستان خاطرنشان کرد: وی با توجه به این که پاسپورت ایرانی دارد، امکان حضور وی در تیم ملی مشکل خاصی ندارد. به همین خاطر سیاست فدراسیون بر این مبناست که در جهت ارزیابی شرایط و عملکرد کریمی، یک ماه به تیم ملی دعوت شود و پس از ارزیابی عملکرد وی از نظر فنی و اجرای مهارت ها توسط کارشناسان در صورت تایید، وی را به عضویت تیم ملی در آوریم.

درویش زاده از تاسیس آکادمی ملی ژیمناستیک در خانه ژیمناستیک خبر داد و در پایان پیرامون راه ا ندازی لیگ برتر ژیمناستیک گفت: طی نشستی که با دکتر سجادی داشتیم سیاست کلی بر این است که هر چه سریع تر آکادمی و لیگ برتر ژیمناستیک را راه ا ندازی کنیم که البته این امر بستگی به بودجه و حمایتی دارد که وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون ژیمناستیک به عمل می آورد.