آرشیو پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳، شماره ۳۳۵۰
استان ها
۱۸

خدمات دهی به 15 کشتی حامل روغن نباتی در بندر شهید رجایی

دنیای اقتصاد، بندرعباس: معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از خدمات دهی به 15 فروند کشتی حامل روغن نباتی خام در بزرگترین بندر تجاری کشور طی هفت ماه گذشته خبر داد.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمد علی اصل سعیدی پور ضمن اعلام این خبر افزود: این 15 کشتی طی هفت ماه گذشته 334 هزار و 890 تن روغن نباتی خام را در مخازن پسکرانه بندر شهید رجایی تخلیه کردند.

وی اظهار کرد: مالزی، اندونزی، آرژانتین و برزیل مبدا کشتی های ورودی این محموله است. سعیدی پور از فعالیت سه شرکت مخازن خلیج فارس، فریکو و گسترش شرکت غله و خدمات بازرگانی در این بندر خبر داد و افزود: این شرکت ها به ترتیب 66 هزار، 174 هزار و 130 هزار تن ظرفیت مخزن در اختیار دارند.

معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان راه اندازی نرم افزار GCOMS برای بهبود شرایط فعالیت این شرکت ها را از تسهیلات ارائه شده به سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: این نرم افزار باعث شده که برگ خروج کامیون ها به صورت مستقیم توسط شرکت ها صادر شود و سرعت خروج این کالاها افزایش یابد. وی با بیان اینکه این روغن های خام برای تصفیه و فرآوری به کارخانه های سراسر کشور ارسال می شود، افزود: این روغن ها، مصارف خوراکی و صنعتی دارند.

سعیدی پور نزدیکی به مراکز تولید و فرآوری روغن و امکانات ویژه برای پهلودهی سریع کشتی ها را از مزیت های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی دانست و گفت: قرار است دوش بارگیری کنار مخازن این شرکت ها نصب شود تا با استفاده از خدمات ریلی و بارگذاری روی واگن، این کالاها حمل شود.

وی همچنین از صادرات مجدد کالاهای فرآوری شده کارخانه های روغن نباتی خام کشور از بندر شهید رجایی خبر داد.

معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان جایگاه بندر شهید رجایی در تجارت این گونه کالارا در کشور رتبه اول عنوان و پیش بینی کرد؛ تا پایان سال بیش از 800 هزار تن از این فرآورده فله مایع در این بندر تخلیه شود.