آرشیو پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳، شماره ۳۳۵۰
استان ها
۱۸

طرح «همیاران آب» نجات بخش استان کرمان

مرجان ضیایی

دنیای اقتصاد، کرمان، اجرای طرح «همیاران آب» نجات بخش کرمان و ساکنان این استان خواهد بود. استاندار کرمان با بیان این مطلب در جلسه شورای آب استان افزود: اجرای طرح همیاران آب، پلکانی است و مرحله به مرحله اجرا خواهد شد.

علیرضا رزم حسینی تصریح کرد: نباید بنشینیم و دست روی دست بگذاریم که منابع آب تامین شود و باید با همکاری کشاورزانی که آمادگی اجرای طرح را دارند، کار را آغاز کنیم و تا دستیابی به شرایط مطلوب ادامه دهیم. رزم حسینی تاکید کرد: مسوولیت داریم که با استفاده از ابزارهای فرهنگی و رسانه ای مردم را مطلع کنیم تا کاری را که به نفع آنها و استان و کشور است، انجام دهند.

وی بیان کرد: برنامه ریزی و مقابله با شرایط فعلی در زمینه آب باید از سال ها قبل صورت می گرفته اما به هر شکل در سال جاری و با استفاده از منابع موجود دستگاه های اجرایی برای صرفه جویی 30 میلیون مترمکعب آب، تلاش خواهیم کرد. وی با اشاره به تغییر الگوی کشت و آمادگی در برخی مناطق استان در این زمینه اظهار کرد: به عنوان نمونه اگر بتوانیم سهم کنونی کمتر از یک درصد در تولید زعفران را به 20درصد برسانیم، به همان اندازه در مصرف آب در استان صرفه جویی کرده ایم. استاندار کرمان اظهار کرد: به منظور سیاست های استانی و دولت، انتقال آب حوزه به حوزه به استان را هم همزمان با طرح همیاران آب دنبال می کنیم. وی افزود: مشوق های کشاورزی نیز باید در اجرای طرح در نظر گرفته شود و پیشنهادهای این بخش لازم است از سوی سازمان های جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان کرمان ارائه شود.