آرشیو پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳، شماره ۳۳۵۰
گردشگری
۱۷

50 طرح و فرصت سرمایه گذاری گردشگری اصفهان معرفی می شوند

فرزانه احمدی

دنیای اقتصاد، اصفهان، نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: در اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری بیش از 50 طرح مزیت دار در حوزه گردشگری به نمایش گذاشته می شود.

مهندس علی کرباسی زاده در گفت وگو با روزنامه «دنیای اقتصاد» با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای برگزاری این همایش افزود: این طرح ها با حضور بیش از 300 نفر از

سرمایه گذاران استانی و ملی ارائه می شوند و ما امیدواریم با برگزاری این همایش سرمایه گذاران استانی، ملی، خارجی و همچنین سرمایه گذارانی که از طرف وزارتخانه ها و سفارتخانه دعوت شده اند، زمینه ای برای تحول و توسعه صنعت گردشگری استان اصفهان فراهم شود. وی با اشاره به اینکه این 50 طرحی که ارائه خواهد شد از دل یک هزار و سیصد طرح اولیه استخراج شده اند؛ افزود: ما به این نتیجه رسیده ایم که امروز اصفهان در صنعت گردشگری دارای مزیت رقابتی قابل توجهی است. ویژگی های تاریخی و بافت شهری اصفهان امکان بی نظیری را برای سرمایه گذاران در بخش گردشگری فراهم کرده است که از طریق برگزاری این گونه همایش ها، فرصت ها معرفی و امکان ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم می شود.

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان اصفهان این سمینار را مقدمه ای برای اجلاس فرهنگی گردشگری اصفهان که در فاز دوم این همایش پیش بینی شده است، دانست و افزود: با توسعه صادرات گردشگری عملاآثار فرهنگی، باستانی، خدماتی و نیروی انسانی خود را صادر کرده ایم. با این حرکت بدون اینکه ما کالایی را بفروشیم ارزش افزوده بی نظیری را که شامل تاریخ، فرهنگ و تمدن و زیبایی ها کشورمان هستند، به جهانیان عرضه و در مقابل آن ارز و دلار به کشور وارد می کنیم؛ این یعنی اینکه ما نفت و مواد پتروشیمی صادر نمی کنیم بلکه ما هنر، تمدن، اندیشه، تاریخ و فرهنگمان را به دنیا صادر خواهیم کرد. وی در پایان خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشیم که حوزه گردشگری مجال عرضه آثار فرهنگی و تاریخی کشور هستند.

به گزارش «دنیای اقتصاد» اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان، وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان میراث فرهنگی، معاونت عمرانی استانداری و شهرداری اصفهان، پنجم آذر ماه در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار خواهد شد.