آرشیو پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳، شماره ۳۳۵۰
گردشگری
۱۷

عضویت اتاق ایران در شورای راهبری گردشگری سلامت در دستور کار

گروه گردشگری: عضویت کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی ایران در شورای راهبری گردشگری سلامت، در دستور کار معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت. به گزارش «دنیای اقتصاد»، معاون گردشگری کشور در حالی میهمان سی و هشتمین جلسه کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بود که خبرنگاران غایب بزرگ این جلسه مهم بودند.

به گزارش «روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری»، در این نشست عضویت اتاق ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی در شورای راهبری گردشگری سلامت و نیز دعوت از نمایندگان استانی اتاق ایران جهت حضور در کمیته مشورتی گردشگری استان ها به منظور مطرح کردن مسائل و تلاش برای کاهش مشکلات درون استانی در حوزه گردشگری مطرح و مقرر شد توانمندی های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان بخش خصوصی قابل اتکا به منظور خدمتگزاری در حوزه صنعت گردشگری کشور در قالب سه فصل اصلی شامل «حمایت از سرمایه گذاری و تقویت تشکل ها»، «پژوهش و مطالعات» و «پیشبرد تفاهم نامه همکاری» مورد بهره برداری قرار گیرد.

حاضران در جلسه ضمن بررسی زمینه های همکاری موجود و تمرکز بر بستر مستعد تعاملات، تدوین تفاهم نامه همکاری مشترک با این بخش را در دستور کار قرار دادند. در این جلسه موضوعاتی نظیر ارائه پیش نویس تفاهم نامه پیشنهادی مابین سازمان میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی ایران از سوی کمیسیون گردشگری اتاق به معاونت گردشگری جهت اعمال اصلاحات و نظرات پیشنهادی؛ اعلام آمادگی بخش خصوصی جهت ارائه کمک های مالی برای به ثمر نشستن طرح های کلان مشترک گردشگری بین سازمان میراث فرهنگی و اتاق ایران و نیز بررسی وضعیت گردشگری در برنامه ششم توسعه توسط کمیسیون گردشگری اتاق ایران جهت ارائه پیشنهاد ها به سازمان و بررسی این موضوع در نشست آتی طرفین مطرح شد و در دستور کار قرار گرفت.