آرشیو یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۲۷
صفحه آخر
۱۲

آمریکا به دنبال سرنگونی داعش نیست هدف دولت سوریه است

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، سرگئی لاوروف در دیدار با شورای سیاست خارجی و دفاعی روسیه گفت: عملیات نظامی آمریکا علیه داعش به عنوان سرپوشی برای اقدامات گسترده تر با هدف سرنگونی حکومت سوریه است.

وی افزود: واشنگتن در پی نابودی گروه تروریستی داعش نیست بلکه مقدمات سرنگونی حکومت سوریه را فراهم می کند. لاوروف با انتقاد از رفتار آمریکا در قبال سوریه گفت: رفتار آمریکایی ها درست نیست زیرا سوریه کشوری مستقل و عضو سازمان ملل است.

وی همچنین ادعاهای آمریکا درباره بشار اسد را غیر منطقی خواند و افزود: دولت بشار اسد در حال مبارزه با تروریست ها است.

تظاهرات مردم غوطه شرقی

مردم منطقه غوطه شرقی در حومه دمشق با برگزاری تظاهرات خواستار خروج گروهک های تروریستی و عناصر مسلح از شهر خود شدند. اهالی منطقه غوطه شرقی روز جمعه علیه گروهک های تروریستی تظاهرات کردند و خواستار خروج تروریست ها از منطقه خود و لغو محاصره این منطقه و همچنین ورود مواد غذایی شدند. در منطقه غوطه شرقی شهرهای زملکا، دوما، کفربطنا و شهرک ها و روستاهای دیگری نیز وجود دارد که مردم این مناطق به دلیل حضور تروریست ها و محاصره از سوی عناصر مسلح امکان دسترسی به مواد غذایی ندارند و همین مسئله موجب مشکلات زیادی برای مردم این منطقه شده است.

تروریست ها انبارهای مواد غذایی را در اختیار گرفته و به مردم اجازه نمی دهند که از مواد غذایی استفاده کنند یکی از تظاهرکنندگان اظهار داشت: تروریست ها به سوی مردمی که به طرف انبارهای مواد غذایی می روند شلیک می کنند و یا اینکه آنها را بازداشت می کنند.

در عرصه میدانی نیز درگیری هایی میان نیروهای ارتش سوریه با عناصر مسلح در مناطق الحکه، درعا، حمص و مناطق دیگر صورت گرفت که موجب به هلاکت رسیدن تعدادی از تروریست ها و مجروح شدن تعداد دیگری شد.

این در حالی است که وزیر دفاع سوریه اعلام کرد که کشورش عزم خود را برای «خشکاندن ریشه تروریسم» جزم کرده است. وی افزود: ما امنیت و آرامش را به سراسر سوریه باز می گردانیم و تروریست ها را از بین خواهیم برد.