آرشیو یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۱۶۹
روزنامه فردا
۱۶
آمبولانس

بررسی بررسی

پوریا عالمی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی سوار آمبولانس شد و گفت: «وضعیت ساماندهی زنان و کودکان کارتن خواب پایتخت بررسی می شود.»

اما «بررسی» یعنی چی؟ ما وقتی ستون آمبولانس را می نویسیم از شش جهت در شش جا بررسی می شود. در هر بررسی هم یک پاراگراف حذف می شود. یعنی ممکن است ما در یک پاراگراف از یکی تعریف کرده باشیم و پنج پاراگراف نقد کرده باشیم، آن پنج پاراگراف حذف می شود. بعد فرداش مثلاسلحشور یا ده نمکی زنگ می زنند و ازم تشکر می کنند: دمت گرم عالمی خیلی حال دادی. من می گویم به جان عالمی می خواستم حالتان را بپرسم و حالتان را بگیرم، قرار نبود حال بدهم.

یک مثال دیگر «بررسی» این است؛ ما یک کتاب می فرستیم ارشاد بعد می گویند باید «بررسی» کنیم. بررسی که کردند می گویند باید کلاحذف شود.

یا مثلاما می رویم خواستگاری. بابای مربوطه می گوید ما باید بررسی کنیم. یعنی دختر نمیدیم بهتون و شما حذف هستید. یا ممکن است شما وقتی با عروس خانوم در اتاق حرف زدید، بیایید بیرون و بگویید خیلی ممنون، ما برویم یک دور بزنیم و بیاییم. یعنی برویم بررسی بیشتر کنیم. یعنی حذف.

حالابا مثال های بالامتوجه شدیم زنان و کودکان کارتن خواب بررسی می شوند یعنی چه. بخشی از مدیریت شهری اینطوری است که کارتن خواب ها را از بالاشهر جارو می زنیم و می فرستیم حاشیه. بعد از حاشیه شهر جارو می زنیم و می فرستیم به بیرون شهر.

پس ما توانستیم بدون دخالت دست بررسی را بررسی کنیم. فقط امیدواریم خودمان را نخواهند دوباره بررسی کنند.