آرشیو سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳، شماره ۳۱۱۶
سیاسی
۳

نطق میان دستور

محمد سعید اربابی، نماینده ایرانشهر: عملکرد دولت جدید در دو محور اساسی قابل تقدیر است، یکی اقتدار تیم مذاکره کننده هسته یی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی که منجر به جلوگیری از زورگویی کشورهای غربی شده است و دیگری کنترل رشد بی رویه تورم در کشور. اما رکود اقتصادی موجود در کشور به شدت واحدهای تولیدی و اشتغالزا را دچار مشکل کرده هر چند برآمده از سیاست های دولت های گذشته است.

بهرام بیرانوند، نماینده بروجرد: در خصوص مذاکرات هسته یی اهدافی را متصور بودید و بعضا اعلام کردید: آیا پس از شروع مذاکرات، حملات رسانه یی و تهدیدات نظامی امریکا کاهش یافته است؟ آیا متناسب با حوزه نفوذ ایران در منطقه و جهان و افزایش تاثیرگذاری ایران، نباید از موضع بالاتری در معادلات دیپلماتیک سخن گفت؟ آیا 16 ماه گذشته به مذاکرات فنی یعنی نحوه انجام تکالیف ما نگذشت؟

ضرغام صادقی، نماینده شیراز: مذاکرات هسته یی معجزه نمی کند، بلوغ فکری با مردم محوری، دانش محوری و خودباوری داخلی به اصلاح نظام و سیاست های ضد تولید اولویت ما بوده و تاسی از رهبر معظم انقلاب در باب حمایت از تیم مذاکره کننده ایرانی رسالت ما است و البته عدم عدول از خطوط قرمز تعیین شده از سوی معظم له، حداقل انتظار از مردان عرصه دیپلماسی است.

محمد اسماعیل نیا، نماینده کاشمر: با تاکید بر ضرورت بهره مندی از تجربیات هشت سال جنگ تحمیلی گفت: در آن روزها دنیا در مقابل ما بود، اما عبور کردیم، چرا انگیزه های جهادی و بسیجی را در مدیریت وارد نمی کنیم. آیا با ثمربخش بودن مذاکرات 1+5 مشکلاتی از قبیل بیکاری و تولید حل می شود؟ آیا نظام نقدینگی شرایط گره خوردن به تولید را دارد؟ آیا دستگاه های اجرایی سرعت لازم جهت جذب سرمایه را دارند و آیا مدیریت جهادی، عزم ملی، فرهنگ و اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری محقق شده است؟