آرشیو سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳، شماره ۳۳۵۴
بورس - شرکت ها
۱۰

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری خبر داد

سامانه اطلاع رسانی مطالبات سهامداران در آستانه راه اندازی

در راستای صیانت از حقوق سرمایه گذاری، سامانه اطلاع رسانی مطالبات سهامداران به زودی راه اندازی می شود.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: در راستای صیانت از حقوق سرمایه گذاری، سامانه اطلاع رسانی مطالبات سهامداران به زودی راه اندازی می شود. به گزارش «سنا»، حامد سلطانی نژاد با بیان مطلب فوق افزود: یکی از نگرانی های سرمایه گذاران به ویژه سهامدارانی که دارای انواع اوراق بهادار در سبد دارایی های خود هستند، اطلاع و اقدام به موقع درخصوص منافع شان (توزیع سود، افزایش سرمایه، فروش حق تقدم های استفاده نشده و...) است.

وی ادامه داد: نبود سامانه ای یکپارچه برای انعکاس مطالبات سهامداران در بازار سرمایه باعث شده است تا سرمایه گذاران برای دریافت منافع خود با مشکلات فراوانی روبه رو شوند.

مدیرعامل سمات خاطر نشان کرد: این شرکت در راستای صیانت از حقوق سرمایه گذاران، سامانه ای را طراحی کرده است تا سهامداران بتوانند از مطالبات خود آگاه شوند.

وی با بیان اینکه طراحی فنی این سامانه به اتمام رسیده است، گفت: زیرساخت های مقرراتی و حقوقی آن در حال تدوین است تا بتوان فاز نخست این طرح را که شامل اطلاع رسانی مطالبات سهامداران است، در آینده ای نزدیک راه اندازی

کرد. سلطانی نژاد اظهار کرد: در فاز دوم این طرح، شرایطی فراهم خواهد شد تا سهامداران بتوانند سود خود را بدون مراجعه به ناشر از طریق کانال شرکت های کارگزاری، تامین سرمایه، سبدگردان یا بانک ها دریافت کنند که این امر تحول عظیمی در بازار سرمایه ایجاد خواهد کرد.