آرشیو سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳، شماره ۳۱۱۶
ورزش
۱۵

جملات طلایی

علیرضا رضایی ( سخنگوی فدراسیون کشتی)

آبروی کشتی ایران با میزبانی مسابقات باشگاه های جهان گره خورده. درصددیم انحصار میزبانی این رقابت ها را به دست بیاوریم. تاکنون 15 تیم آمادگی خود را برای حضور در باشگاه های جهان اعلام کرده اند.

چهره های خوبی در مسابقات حضور دارند و ملی پوشانی نظیر رحیمی، قاسمی، اکبری و... در این رقابت ها حاضر خواهند بود.

معتقدیم بیشترین طرفدار در کشور مربوط به کشتی است و مردم دیگر مانند سابق به تماشای فوتبال نمی روند. کما اینکه در بازی داربی مانند گذشته آزادی پر نشد.

بر اساس نظر کمیته فنی در برخی از اوزان نفرات اول تا چهارم و در برخی دیگر نفرات اول تا ششم قهرمانی ایران می توانند در جام تختی حضور یابند بر همین اساس لشگری می تواند در جام تختی حضور یابد.

فرآیند انتخابی تیم ملی باعث شد پشتوانه سازی خوبی برای تیم ملی به وجود بیاید و ما در برخی اوزان دارای ترافیک کشتی گیران خوب هستیم. اینکه هر کسی شانس داشته باشد صاحب دوبنده تیم ملی شود بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه در سال های گذشته خیلی از جوانان پشت سر افراد مطرح می ماندند و از بین می رفتند.

کشتی گیرانی که در قهرمانی کشور نتوانستند سهمیه بگیرند یا شرکت کنند، می توانند در مسابقه های اوپن در همدان حاضر شوند. مسابقه های اوپن در سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و با حضور نزدیک به 3 هزار کشتی گیر همزمان بر روی 15 تشک برگزار خواهد شد.

برای انتخاب سرمربی فرنگی جوانان جلساتی برگزار شده اما تاکنون به نتیجه خاصی نرسیده است. ما چند گزینه داریم که با آنها در حال مذاکره هستیم و قطعا به زودی تکلیف این تیم نیز روشن خواهد شد.

بازدیدهایی از امکانات آبادان میزبان رقابت های کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان انجام شده و در مجموع آبادان شرایط خوبی برای میزبانی دارد.