آرشیو سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳، شماره ۳۳۵۴
دنیا
۴

مجوز برای حملات شبانه علیه طالبان

نیویورک تایمز- دولت احمد زی، رئیس جمهوری افغانستان در اقدامی مخفیانه ممنوعیت حملات شبانه را که در دوره کرزی تصویب شده بود، لغو کرده است.

یگان های نیروهای ویژه ارتش ملی افغان قرار است حملات خود را از سال 2015 از سر گیرند و در بعضی موارد احتمالایگان های عملیات ویژه آمریکایی نیز به عنوان مشاور در این حملات شرکت خواهند کرد.

حملات شبانه نیروهای پلیس از سال 2013 توسط حامد کرزی، رئیس جمهوری وقت ممنوع شد. از سرگیری این حملات احتمالادر بین افغان ها مناقشه و توهین آمیز خواهد بود.

در همین حال دو تن از ژنرال های افغان در منطقه هلمند و قندهار از رفع این ممنوعیت استقبال و پیش بینی کردند حملات احتمالااز سال 2015 از سر گرفته خواهند شد.

حدود 200 نیروی ویژه افغان اخیرا به قندهار منتقل شده و تکنیک های مورد نیاز در حملات شبانه را آموزش می بینند.

در همین حال ژنرال های افغان با استقبال از حملات شبانه و حمایت نیروهای خارجی از نیروهای افغان اعلام کردند: ما به حمایت نیروهای خارجی در جریان این حملات شبانه از جمله هلی کوپترها، جست وجوی شبانه، تجهیزات جی پی اس و راهنمایی بهتر نیاز داریم. ما اکنون می دانیم که نیروهای طالبان در شب ها به راحتی نقل مکان کرده، شب نامه های خود را منتشر و عضوگیری می کنند و تنها راه متوقف کردن فعالیت های آنها همین حملات شبانه است.