آرشیو سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳، شماره ۳۳۵۴
ورزش
۲۴

آمارهایی از نیم فصل اول لیگ برتر

تراکتورسازان شایسته قهرمانی

هفته پانزدهم مسابقات لیگ برتر درحالی با برتری پرسپولیس مقابل استقلال به پایان رسید که با انجام این مسابقه حساس و پرحاشیه، پرونده نیم فصل نخست لیگ چهاردهم با قهرمانی تراکتورسازی و قعرنشینی ملوان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر با نگاهی آماری به نیم فصل لیگ چهاردهم که 120 بازی در آن برگزار شد، می توان به این نتیجه رسید که تراکتور در بسیاری از پارامترها بهترین بوده و شایستگی کسب عنوان قهرمانی نیم فصل را داشته است.

تراکتورسازی بیشترین برد، بیشترین گل زده، بهترین تفاضل گل، بیشترین امتیاز، بهترین گلزن و پیروزی با پرگل ترین نتیجه، لقب بهترین را به خود اختصاص داد. در این بین استقلال تنها در یک بخش یعنی کمترین تساوی عنوان بهترین را به خود اختصاص داد اما پرسپولیس در هیچ بخشی حائز عنوان بهترین یا بدترین تیم نشد تا از این حیث رکورد جالبی را از خود برجای بگذارد.

از سوی دیگر ملوان با دریافت عناوین کمترین برد، بیشترین باخت و کمترین امتیاز، بدترین تیم نیم فصل نخست لقب گرفت. تیم های نفت تهران و سپاهان با دو باخت، کمترین آمار باختن را ثبت کردند و استقلال صنعتی و نفت مسجدسلیمان با 7 تساوی نیز از این حیث رکورددار بودند. در همین ارتباط خبرگزاری فارس نیز گزارش آماری جالبی از تعداد کارت های زرد و قرمزی که به بازیکنان داده شده ارائه داده است.

طبق این گزارش، در نیم فصل 484 کارت زرد و 24 کارت قرمز، از جیب داوران خارج شده است. به این ترتیب در نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر 508 بار داوران از کارت های خود استفاده کردند و این به آن معنا است که به طور میانگین برای هر بازی حدود 4 کارت زرد و2/0کارت قرمز از جیب داوران خارج شده است.

در این بین هفته یازدهم را می توان به خاطر وجود 4 کارت قرمز در این هفته به عنوان خشن ترین هفته و هفته های هفتم و نهم را با 32 کارت زرد به عنوان آرام ترین هفته های لیگ معرفی کرد.