آرشیو چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳، شماره ۸۲۵۶
صفحه اول
۱

شورش و غارت در فرگوسن، تظاهرات در90 شهر آمریکا

استقرار گارد ملی آمریکا در فرگوسن

در پی صدور قرار منع تعقیب برای یک مامور پلیس که چند ماه پیش یک نوجوان سیاهپوست آمریکایی را در شهر فرگوسن آمریکا کشت، معترضان در این شهر به شورش خشونت آمیز و غارت اموال و مغازه ها دست زده اند.جان بلمار، رئیس پلیس سنت لوییس در حومه فرگوسن گفت این منطقه شاهد خشن ترین اعتراض ها از زمان تیراندازی به مایکل براون در ماه اوت، حدود سه ماه پیش بوده است.

به گفته بلمار خود او صدای شلیک حدود 150 گلوله توسط معترضان را شنیده است.در همین حال شبکه خبری بی.بی.سی نیز به نقل از پلیس فرگوسن گزارش داد پلیس برای پراکنده کردن معترضین از گاز اشک آور استفاده کرده است و طبق گزارش های رسیده، صدای تیراندازی در شهر فرگوسن شنیده شده است.

«جی نیکسون»، فرماندار میسوری در آستانه اعلام رای دادگاه، اعلام وضع اضطراری کرد و 400 نفر از اعضای گارد ملی را به فرگوسن فرستاد.

وی همچنین از دستگیری دستکم 29 نفر در اطراف فرگوسن در پی بروز شدیدترین ناآرامی ها در این شهر از ماه اوت تاکنون خبر داد.

سازمان عفو بین الملل نیز از پلیس آمریکا خواست تا مطابق قوانین اعتراضات مسالمت آمیز و به دور از هرگونه خشونتی با معترضان برخورد کنند. علاوه بر شورش و غارت در فرگوسن، معترضین آمریکایی حتی تلاش کردند آزادراه سانتا مونیکا را نیز تسخیر کنند.تظاهرات علیه حکم تبرئه پلیس قاتل نوجوان سیاهپوست آمریکایی همچنین در بیش از 90 شهر آن کشور برگزار شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه دیلی میل، تظاهرات علیه حکم تبرئه قاتل «مایکل براون» نوجوان سیاهپوست آمریکایی در 90 شهر در این کشور برگزار شد.معترضان در شهرهایی مانند نیویورک واشنگتن و لس آنجلس تظاهرات کردند. تعدادی از تظاهر کنندگان در جریان تظاهرات پرچم آمریکا را به آتش کشیدند. در اعتراض به رای هیئت منصفه عالی ایالت میسوری آمریکا که افسر پلیس قاتل یک جوان 18 ساله غیرمسلح سیاهپوست را تبرئه کرد، بسیاری از شهرهای آمریکا از جمله اطراف کاخ سفید، تظاهرات هایی برگزار شد و پلیس این کشور، معترضان را با گاز اشک آور هدف قرار داد.به گزارش باشگاه خبرنگاران، معترضان دستکم 12 ساختمان را در شهر فرگوسن و حومه آن به آتش کشیدند.