آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۱
اخبار کشور
۳

با حضور جانشین فرمانده کل ارتش، 3 سامانه جدید رزمی، شبیه ساز و رادار دریایی رونمایی شد

جانشین فرمانده کل ارتش تاکید کرد: پروژه کنترل آتش ثامن روی کلیه ناوچه ها و ناوشکن های موشکی نصب شده و قابلیت عملیاتی، دقت و سرعت آن نیز افزایش خواهد یافت.

روز گذشته در آستانه هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش، 3 سامانه جدید این نیرو توسط امیر عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش و امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نداجا رونمایی شد.

نخستین سامانه کنترل آتش سطحی و هواپایه ثامن، سامانه شبیه ساز خروج غواص از زیردریایی میدجت با نام شهید مهرپور و رادار باند ایکس و اس، سه سامانه ای بودند که رونمایی شد

امیر سیدعبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم رونمایی از 3 سامانه جدید نداجا، به پروژه کنترل آتش سطحی و هوایی ثامن اشاره کرد و آن را دست بر تر نداجا در رزم دریایی دانست.

وی افزود: این سامانه روی کلیه ناوچه ها و ناوشکن های موشکی نصب شده و قابلیت عملیاتی، دقت و سرعت آن نیز افزایش خواهد یافت.

موسوی ادامه داد: این سامانه از مداومت بالادر جنگ الکترونیک برخوردار بوده و کلیه توپها و موشک های شناورها با این سامانه کنترل می شوند.

وی خاطرنشان کرد: ثامن توانایی درگیری همزمان با اهداف سطحی و هوایی را دارد.

ناوشکن دماوند برتر از جماران خواهد بود

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه رونمایی از سه سامانه جدید این نیرو، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: سامانه کنترل آتش ثامن ابتدا روی ناوشکن الوند نصب شده و سپس روی مابقی شناورها نیز بکار گرفته خواهد شد. وی افزود: رادار باند ایکس و اس نیز روی همه شناورها نصب می شود.

سیاری درخصوص حضور ناوگان دریایی ارتش در اقیانوس اطلس نیز با بیان اینکه ما برای این ماموریت آمادگی داریم، اظهار داشت: منتظر دستور سلسله مراتب هستیم.

به گزارش فارس، فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین به ناوشکن جدید دماوند اشاره و تاکید کرد: این ناوشکن از لحاظ پدافند، برد، شعاع عملیاتی و رادار و تسلیحات و جنگ الکترونیک و سامانه های ارتباطی از جماران برتر خواهد بود هرچند این سامانه ها بر روی جماران نیز نصب خواهد شد.