آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۱
صفحه آخر
۱۲

اعتصاب و تظاهرات قربانیان بحران اقتصادی در انگلیس، مجارستان و یونان

هزاران نفر از قربانیان بحران اقتصادی در انگلیس، مجارستان و یونان علیه بحران اقتصادی اعتصاب یا تظاهرات کردند.

دیروز صدها نفر از آتش نشانان معترض به سیاست های اقتصادی دولت انگلیس در لندن اعتصاب و تظاهرات کردند. تظاهرات کنندگان که بسیار عصبانی بودند نسبت به دستمزد پایین و عدم امنیت شغلی خود معترض بودند.

دیروز بیش از 2 هزار نفر از مردم مجارستان نیز در شهر بوداپست پایتخت این کشور تظاهرات کردند. معترضان با تجمع در مقابل ساختمان های بانک مرکزی و پارلمان، طرح دولت این کشور را برای ملی کردن صندوق بازنشستگی محکوم و عواقب چنین اقدامی را به زیان 60 هزار بازنشسته خواندند.

کارشناسان اقتصادی مجارستان می گویند که با اجرای این طرح، حدود 650 میلیون یورو به خزانه دولت واریز می شود.

واکنش مردم اروپا به بحران اقتصادی محدود به این دو کشور نبود و روز گذشته کارکنان رسانه های خبری دولتی و خصوصی یونان نیز به نشانه مخالفت با ادامه سیاست ریاضت اقتصادی و نظام سرمایه داری و نیز تامین درخواست های صنفی، دست به اعتصاب زدند و این کشور در زمینه خبری و اطلاع رسانی در خاموشی مطلق فرو رفت.

در همین ارتباط «کارلو سیبیلیا» از اعضای حزب «جنبش پنج ستاره» ایتالیا اعلام کرد که اگر سال آینده همه پرسی برگزار شود اکثر مردم ایتالیا خواستار خروج این کشور از منطقه یورو خواهند شد. ایتالیا در سالهای اخیر پایین ترین رشد اقتصادی را در بین کشورهای منطقه یورو داشته است.