آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: سیر نزولی شاخص های وقوع جرم در کشور

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) گفت: شاخص های وقوع جرم در کشور طی سال گذشته و امسال، سیر نزولی داشته است.

سرتیپ «اسماعیل احمدی مقدم» در حاشیه صبحگاه مشترک و نشست جمع بندی نهایی از رشد و تعالی فردی و سازمانی نیروی انتظامی گیلان در جمع خبرنگاران افزود: فقط در شاخص وقوع سرقت در سال قبل این روند افزایش داشت که از مرداد ماه امسال روند آن متوقف شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش جرم و افزایش کشفیات داشته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: حوادث رانندگی نیز در مدت زمان یاد شده، هفت درصد کاهش یافته و آمار پزشکی قانونی نشان می دهد که شمار کشته های تصادفات کمتر شده و امسال مردم 40 درصد کمتر جریمه شده اند که نشانگر بهبود رفتار ترافیکی شهروندان است.

احمدی مقدم اظهار کرد: با روندی که در پیش است، امسال مردم نسبت به سال گذشته احساس امنیت بهتری دارند.وی با بیان اینکه تهران بیشترین آمار سرقت را در کشور دارد، گفت: وقوع سرقت در تهران بزرگ 25 درصد و در استان تهران حدود 30 درصد است که این آمار، یک سوم سرقت کشور را شامل می شود، ضمن اینکه 10 درصد قتل ها نیز در تهران رخ داده است.

احمدی مقدم ادامه داد: با توجه به اینکه تهران 20 درصد جمعیت کشور را دارد، این رقم نسبت به جمعیت کمترین جرایم محسوب می شود.

فرمانده نیروی انتظامی در زمینه همکاری با کشورهای همسایه گفت: ناجا همکاری های بسیار نزدیک و خوبی با کشورهای همسایه از جمله در زمینه پروتکل های مرزی دارد و ملاقات های نوبتی و بنابر نیاز با این کشورها نیز به موقع انجام می شود.

وی ادامه داد: همکاری های خوب اطلاعاتی و عملیاتی با کشورهای همسایه نیز موجب شده اکنون بدرفتاری برخی دولت ها با ایرانیان نظیر انگشت نگاری انجام نگیرد و با کنترل در مبدا (ایران) چهار سال است که در عربستان انگشت نگاری متوقف شده و امروز در پی این همکاری ها، فشارها کاهش یافته است.

احمدی مقدم یادآور شد: ظرفیت کشورهای همسایه متفاوت است و بعضی از این کشورها با مشکل بی ثباتی و مشکلات شدید امنیتی مواجه هستند که ما انتظار خود را در زمینه همکاری با آنها خیلی نمی توانیم بالاببریم.

وی در خصوص رتبه نیروی انتظامی گیلان نیز گفت: این استان با کسب نمره 86 و نیم، جایگاه خوبی درکشور به دست آورده است.