آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

محکومیت 2 مسئول سابق فارس به اتهام تخلف اقتصادی

حکم محکومیت دو مسئول به دلیل تخلف اقتصادی در محاکم قضایی استان فارس قطعی و برای تنفیذ به مجتمع اجرای احکام کیفری شیراز ارسال شد.

شیراز- خبرنگار کیهان:

معاون دادستان و سرپرست اجرای کیفری استان فارس با اعلام این خبر افزود: متهمان این پرونده «مهرزاد خرد» رئیس وقت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و «غلامرضا مقصودی» مدیرعامل وقت صندوق حمایت از بخش کشاورزی است.

«قاضی اصغر بلارک» افزود: حکم این دو پس از رسیدگی به اتهامات آنان و صدور حکم در شعبه 120جزایی شیراز و نیز تایید حکم صادره در شعبه 17 دادگاه تجدیدنظر استان فارس برای تنفیذ به اجرای احکام کیفری شیراز رسید.

وی با بیان اینکه هر یک از نامبردگان به اتهام تصرف غیرقانونی در اموال دولتی به یک میلیارد ریال به پرداخت وجه مذکور در حق صندوق حمایت از بخش کشاورزی محکوم شده اند افزود: در رای صادره، این افراد همچنین به تحمل 35 ضربه شلاق محکوم شده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جریمه هریک از محکومین در پرونده یک میلیارد ریال است پس از قطعیت حکم صادره مراتب برای اطلاع مردم به رسانه ها اعلام می شود.

در سال 1390 متهم ردیف اول این پرونده اقتصادی دستور پرداخت دو میلیارد ریال به متهم ردیف دوم این پرونده را صادر و وی نیز با صدور دستور دیگری در حالی که وجه مربوط به طرح آبیاری تحت فشار بوده به شخص دیگری واگذار و گیرنده وجه نیز مبلغ مذکور را با تاخیر بیش از یک سال و نیم به صندوق بازگردانده بود.