آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۱
ورزشی
۹

300 میلیارد ریال برای ساخت موزه های دفاع مقدس اختصاص یافت

معاون مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: امسال در قالب بودجه تلفیقی سفرهای رهبر معظم انقلاب و دولت 300 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت موزه های دفاع مقدس اختصاص یافته است.

سرتیپ «محمد ناظر» در گفت وگو با ایرنا در بوشهر با بیان اینکه سهم 200 میلیارد ریالی سفر رهبری از این رقم جذب شده است، افزود: با توجه به تاکید و اهتمام رهبری به موزه دفاع مقدس اعتبارات سفر معظم له 100 درصد اختصاص می یابد و در زمینه جذب بودجه های استانی و ملی دولتی نیز با عنایت مسئولان به این مهم مشکلی وجود ندارد.

این مقام مسئول گفت: به جز چهار استان از جمله بوشهر که هنوز ساخت موزه دفاع مقدس در آنها به دلیل اختصاص نیافتن زمین تعیین تکلیف نشده است در مابقی استان ها این مهم در دست ساخت و از 25 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی یادآور شد: هم اینک موزه دفاع مقدس در استان های تهران، همدان، آذربایجان غربی و کرمان افتتاح و مورد استفاده مردم قرار می گیرد و استان های اصفهان، مازندران و سمنان نیز تا سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

معاون مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اضافه کرد: موزه های جنگ بر اساس شاخص جمعیتی و وسعت استان ها در زمینی بین 2 تا 40 هکتار احداث می شود اما فضای موزه ای بین 2 تا 7 هزار متر مربع متغیر است.

وی گفت: در موزه های دفاع مقدس فقط تسلیحات استفاده شده و غنیمتی دوران جنگ تحمیلی به نمایش گذاشته نمی شود بلکه آثار معنوی و ارزش هایی که باعث پیروزی رزمندگان نیز شد، نشر و ترویج می شود.