آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۱
ورزشی
۷

در مورد انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید دخالت نمی کنیم

هاشمی: انتخابات ریاست فدراسیون ها باید زودتر برگزار شود

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: مجامع انتخاباتی روسای فدراسیون ها باید هرچه زودتر برگزار شود چرا که یک فدراسیون با رئیس بهتر اداره می شود.

کیومرث هاشمی در خصوص نتایج کاروان ایران در بازی های ساحلی آسیا اظهار داشت: بازی های ساحلی دوره به دوره در حال بهتر شدن و همچنین افزایش کیفیت و کمیت است. در این دوره شاهد کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به دوره پیش بودیم. این دوره در 29 رشته برگزار شد و این در شرایطی بود که در دوره گذشته تنها 19 رشته حضور داشتند.

وی ادامه داد: در این مسابقات بیش از 2 هزار و 300 ورزشکار از 44کشور آسیایی به مصاف هم رفتند که در پایان کاروان ورزشی ایران موفق شد با درخششی بی نظیر در مجموع 31 مدال کسب کند تا شاهد رشد 15 برابری مدال آوری کشورمان نسبت به دوره گذشته باشیم. این اتفاق در حالی است که کاروان ورزشی ایران بدون حضور بانوان در این بازی ها شرکت داشت.رئیس کمیته ملی المپیک گفت: یکی از نکات بارز این بازی ها برای کشورمان کسب مدال در 14 رشته از 17 رشته اعزامی به بازی ها بود. ما در حالی به عنوان چهارمی این بازی ها دست یافتیم که تعداد مدال های طلاو نقره مان با تیم سوم بازی ها برابر بود و تنها تفاوت ما نسبت به تیم سوم، کم بودن تعداد نقره های مان بود. اگر والیبال ساحلی کشورمان به مدال طلادست پیدا می کرد در رتبه سوم قرار می گرفتیم که متاسفانه این امر محقق نشد.

هاشمی در خصوص گزارش بررسی نتایج بازی های اینچئون در کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: نظر نهایی در دست بررسی است، البته آقای رحیمی، رئیس مرکز تیم های ملی در سفر تایلند بود و ما منتظر حضور او و اعلام نظر این بخش هستیم. البته نظر ما به نظر اعلام شده از وزارت ورزش و جوانان نزدیک است.

وی در خصوص عدم برگزاری انتخابات فدراسیون هایی مانند ورزش های همگانی که بعد قهرمانی ندارند و دلیل به تاخیر افتادن آنها، گفت: بحث برگزاری انتخابات در حیطه اختیارات ما نیست اما آن چیزی که اصل و مهم تلقی می شود، برگزاری هر چه زودتر انتخابات تمامی فدراسیون هاست. مجامع انتخاباتی باید هرچه زودتر برگزار شود چرا که یک فدراسیون با رئیس بهتر اداره می شود. فدراسیونی که رئیس داشته باشد در برنامه ریزی بهتر از یک فدراسیون بدون رئیس عمل می کند.