آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۳۳۵۶
استان ها
۱۸

آزادسازی اراضی تصرف شده دولتی در کرمان

دنیای اقتصاد، کرمان، مرجان ضیایی: با حکم قضایی و براساس ابلاغیه دولت مبنی بر برخورد قانونی با پدید حاشیه نشینی و زمین خواری، 330 هکتار از اراضی دولتی تصرف شده در کرمان آزاد شد.

فرماندار کرمان با بیان این خبر گفت: این اراضی در محدوده اطراف مناطق حسن آباد، طاهرآباد، محمدآباد و مستوره کرمان است که بالغ بر 330 هکتار وسعت داشت و توسط افراد سودجو و زمین خوار تصرف و در آنها ساخت و سازغیرمجاز انجام شده بود.

محمدعلی توحیدی اظهار کرد: با هماهنگی خوبی که بین دستگاه های ذی ربط وجود دارد، برخورد جدی با پدیده زمین خواری و حاشیه نشینی که از 6 ماه قبل در استان کرمان شروع شده، ادامه خواهد یافت.

محمدجواد کامیاب، معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در حاشیه رفع تصرف غیرقانونی اراضی دولتی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی مزروعی و باغی محدوده شهر کرمان، با اشاره به تاکید استاندار کرمان درباره مقابله با زمین خواری و حاشیه نشینی، افزود: به منظور طرح جامع مقابله با زمین خواری و حاشیه نشینی، 332 هکتار از اراضی دولتی و کشاورزی رفع تصرف شد.

وی همچنین از ممانعت از تغییر کاربری زمین های مزروعی و باغی واقع در مناطق مذکور خبر داد و افزود: در این مناطق زمین ها در قالب 300 قطعه تفکیک شده بودند که در میان آنها 20 ساختمان مسکونی نیز وجود داشت.