آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۳۳۵۶
استان ها
۱۸

کوتاه

پذیرش سه هسته فناور پزشکی در پارک علم و فناوری هرمزگان

دنیای اقتصاد، بندرعباس: سه هسته فناور جدید در مرکز رشد مواد و تجهیزات پزشکی پارک علم وفناوری هرمزگان پذیرش شدند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان هرمزگان، این سه هسته پس از بررسی طرح آنها و به منظور عملیاتی شدن ایده های ارائه شده و توسعه کسب وکار پایدار در استان هرمزگان پذیرش شدند.

براساس این گزارش هسته فناور جلبک زیست فناور خلیج فارس با ایده محوری تولید فرآورده های بیولوژیک با تاکید بر شناسایی ترکیبات ایمن و موثر دارای خاصیت ضد سرطانی از گیاهان دریایی، هسته فناور «تجهیز سلامت جنوب» با ایده محوری ساخت و تولید دستگاه استاپلر عروقی برای انجام اناستاموزهای شریانی وریدی در بیماران نیازمند به دیالیز و هسته فناور «ره آورد سلامت» با ایده محوری ساخت ماده منعقدکننده خون داخل حفره دندان کشیده شده با استفاده از ترکیب عصاره و پودر جانوری-گیاهی پذیرش شدند.

برنامه ریزی برای تهیه کالاهای عید نوروز در اصفهان

دنیای اقتصاد، اصفهان: معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تورم در اقلام مصرفی و غیرمصرفی مهار شده است.

علیرضا همدانیان در نشست تنظیم بازار استان افزود: کاهش نرخ تورم در سال جاری و تورم نقطه به نقطه بیش از برآورد مورد نظر بوده است؛ اما این مطلب به معنی رضایتمندی از وضعیت قیمت ها نیست. وی اظهار کرد: در بازار قیمت اقلام غیر مصرفی و ساختمانی و عمده اقلام خوراکی ثابت مانده یا کاهش یافته است. معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری اصفهان افزود: ذخیره برخی از اقلام مصرفی مانند گوشت، مرغ داخلی و برنج نسبت به سال های گذشته بی سابقه است. وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای تهیه اقلام مصرفی عید نوروز در استان هم آغاز شده است.

نمایشگاه دائمی در اتاق بازرگانی فارس

دنیای اقتصاد، شیراز، محمد صداقت: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس از ایجاد دفتر مرکزی تجاری و نمایشگاه دائمی در زمینی به مساحت 2 هکتار خبر داد.

مهندس فریدون فرقانی افزود: در این دفتر فعالان اقتصادی به صورت متمرکز برای کسب وکار تصمیم گیری می کنند.

وی با اشاره به فعال شدن شورای بازرگانی گفت: آزادسازی تجارت، حذف برخی مقررات دست و پا گیر، مقررات مداری، مسائل مالیاتی در جهت تسهیل مسائل صادراتی برای صادرکنندگان از اولویت های اجرای دادوستد های جدید برنامه ششم است.