آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۳۳۵۶
گردشگری
۱۷

آزادسازی حریم فلک الافلاک در دستور کار قرار گرفت

خبرگزاری مهر: معاون امور عمرانی استانداری لرستان آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک را از اولویت های کاری استانداری لرستان دانست و اظهار کرد: قلعه فلک الافلاک طی سال های گذشته صدمات زیادی دیده است و آزادسازی حریم این قلعه یکی از مطالبات بحق مردم و یکی از اولویت های کاری استاندار لرستان است. محمد اصلانی افزود: به این منظور قرار شد بخشی از هزینه های آزادسازی آن توسط سازمان میراث فرهنگی و بخشی دیگر توسط استانداری لرستان پرداخت شود.

وی همچنین درخصوص اقدامات صورت گرفته برای آزادسازی حریم پل شاپوری (پل شکسته) عنوان کرد: با مالکان زمین های اطراف این بنای تاریخی برای آزادسازی حریم پل جلساتی گذاشته شد و مذاکراتی در این باره صورت گرفت و در صورت توافق با آنها طرح های خوبی برای آزادسازی پل شاپوری ارائه خواهد شد. اصلانی اعتبار لازم برای آزادسازی حریم پل شاپوری را بالغ بر 100 میلیارد تومان برشمرد و اضافه کرد: این در حالی است که هیچ گونه اعتباری برای این امر اختصاص داده نشده است و اگر با مالکان اطراف توافقی صورت نگیرد، آزادسازی آن بسیار دشوار خواهد بود.

پل شکسته (شاپوری) در زمان شاپور اول ساسانی همزمان با ساخت قلعه فلک الافلاک در یک کیلومتری جنوب قلعه در شهر خرم آباد ساخته شد. این پل که بیش از 330 متر طول دارد از بزرگ ترین پل های سنگی ایران است که برای عبور کاروانیان و سپاهیان ایرانی از شوش به سمت هگمتانه احداث شد.