آرشیو شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

عضو فراکسیون زنان مجلس: بودجه 8 میلیاردی معاونت امور زنان صرف چه اموری شده است؟

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: معاونت امور زنان ریاست جمهوری باید گزارش مکتوب ارائه دهد که بودجه این معاونت صرف چه اموری شده است؟

شهلامیرگلو بیات گفت: در جلسه اخیری که اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با معاونت امور زنان ریاست جمهوری داشتند این سوال از آنها پرسیده شد که چه اقدام عملی در حوزه زنان انجام شده است و بودجه 8 میلیاردی معاونت امور زنان صرف چه اموری شده است؟

وی با انتقاد از اینکه هیچ اقدام موثری در حوزه زنان انجام نشده است، به فارس گفت: اعضای فراکسیون زنان مجلس از معاونت امور زنان درخواست کرد تا به ریز اقدامات و عملکردهای خود و هزینه هایی را که انجام داده است به فراکسیون گزارش دهد که هنوز هیچ گزارشی به دست ما نرسیده است.

میرگلوبیات با اشاره به اینکه تاکنون سه تذکر کتبی به رئیس جمهور در این مورد داده شده است، تاکید کرد: در مورد زنان خانه دار طرحی را ارائه می دهند که اصلامعلوم نیست انجام آن از لحاظ شرعی و قانونی امکان پذیر باشد یا خیر؟ در مورد لایحه تامین امنیت زنان هم آن را به وزارت کشور سپرده اند بنابراین تا کنون هیچ اقدامی از سوی معاونت انجام نشده است.

وی افزود: با کارهای تبلیغاتی نمی توان مشکلات زنان را حل کرد و هم اکنون درخواست فراکسیون زنان از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری این است که گزارش مکتوب ارائه دهد که بودجه این معاونت صرف چه اموری شده است؟ چرا که ما در اطراف تهران زنان و خانواده هایی را داریم که هنوز هیچ کاری برای آنها انجام نشده است.

گفتنی است در هفته های اخیر عملکرد معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور با انتقادات شدیدی مواجه شده است. در جدیدترین این اقدامات، مولاوردی بدون هماهنگی با مراجع قانونی به امضای تفاهم نامه با صندوق جمعیت سازمان ملل که بازوی اجرایی نظام سلطه جهانی برای تحدید نسل کشورها محسوب می شود، مبادرت ورزید که این تفاهمنامه از سوی نمایندگان مجلس افشا گردید.شایان ذکر است مولاوردی با اعتراف به درج قید حضور مشاوران خارجی در کشور، در توضیح این اقدام گفته بود: در تفاهم نامه میان معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور و صندوق جمعیت موضوع استفاده از مشاوره بین المللی قید شده است؛ اما ما نه تنها از مشاور بین المللی بلکه از مشاور ملی هم برای پژوهش و طی مراحل این پروژه استفاده نکرده ایم، البته مشاور بین المللی می تواند یک فرد داخلی باشد.