آرشیو شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

در یکی از روستاهای اردبیل، بخاری چکه ای دبیرستان را به آتش کشید

قصه آتش سوزی در مدرسه روستایی، این بار در یکی از روستاهای استان اردبیل تکرار شد و یکی از دبیران را روانه بیمارستان کرد.

به گزارش ایرنا عصر سه شنبه هفته گذشته با بالاگرفتن شعله های آتش بخاری نفتی یکی از کلاس های درس در دبیرستان شهید غیاثی روستای درمانلوی گرمی، بلافاصله دود فضای کلاس را فرا گرفت.

دبیر زبان این دبیرستان، نخست 15 دانش آموز مضطرب را به سرعت از کلاس پر از دود خارج و سپس به کمک همکارانش برای مهار شعله های در حال گسترش آتش اقدام کرد.

سلیمان زاده گفت: پس از خروج کامل دانش آموزان، به کلاس بازگشته و با کمک همکارانم برای خاموش کردن آتش بخاری نفتی تلاش کردیم.

وی بیان کرد که در حین خاموش کردن بخاری نفتی دچار مشکل تنفسی شده و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفته است.به گفته وی، با اینکه به آتش نشانی اطلاع داده شده بود ولی آنها در محل حادثه حاضر نشدند و آتش بخاری نفتی با تلاش کارکنان مدرسه و روستاییان خاموش شد.وی یادآور می شود پیش از این یاور وحدتی پور مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفته بود که تمام بخاری های چکه ای در استان برچیده شده و مسئولان بدنبال این هستند که تا پایان سال 94 حتی با حذف بخاری های کاربراتوری استاندارد، مدارس استان به سیستم گرمایشی مرکزی مجهز شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز چندی پیش گفته بود که در 8 هزار و 600 کلاس درس در استان از بخاری های حرارت مرکزی، نفت، گاز و تابشی استاندارد استفاده می شود.