آرشیو شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش خبر داد: رونمایی از ناوشکن ایرانی با قابلیت حمل بالگرد

معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: بزودی از ناوشکن تولید داخل با قابلیت حمل بالگرد و پرتاب موشک رونمایی می شود.

به گزارش ایرنا، از گرگان دریادار دوم «حسین خانزادی» دیروز در جمع بسیجیان گرگان با تبریک هفتم آذر روز گرامیداشت نیروی دریایی افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با تقویت بنیه دفاعی و تجهیز خود به فناوری و تولیدات بومی پیشرفت زیادی داشته است و امروز در صحنه دنیا حرف های زیادی برای گفتن و قدرت نمایی دارد.

وی با تصریح بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به بنادر و شریان های دریایی کشور، اظهار کرد: از آنجا که یک سوم مرزهای ایران دریایی است و 93 درصد مبادلات کشور از طریق دریا انجام می شود، ضرورت توجه هر چه بیشتر به مرزهای دریایی بیش از پیش ضرورت دارد.

دریادار خانزادی با یادآوری جانفشانی های نیروی دریایی در جریان هشت سال دفاع مقدس گفت: دشمن در نظر داشت با ورود به خرمشهر پس از یک هفته جشن پیروزی خود را در تهران بگیرد اما با حضور موثر نیروی دریایی و بسیج شکست خورد.

وی خاطر نشان کرد: قطع نشدن صادرات و واردات کشور و رونق مبادلات تجاری ما با حمایت نیروی دریایی بویژه در زمان جنگ تحمیلی بود.

معاون فرمانده نداجا تصریح کرد: با وجود مزیت های نسبی و اهمیت شهرهای دریایی کشور هنوز آنطور که مورد نظر ماست توجهی به توسعه آنها نشده است که در این رابطه از دولت انتظار حمایت بیشتری داریم.